Senaste nytt

Finnair Business class inom Europa

Europa

Medlem
Hej!
Någon som vet vad mankan förvänta sig för service avseende mat och dryck av AY C inom europa, ARN-HEL-BUD ? Antar att det är samma stol som i eco, blockar de mittsätet?
 

niksal

Medlem
Jag flög i höstas BUD-HEL i C. Samma stolar som i eco, blockerat mittsäte. Det var en kvällsflygning med lysande service. Jag flög med min fru och föräldrar och vi var de enda 4 i C. En mycket proffsig manlig purser tog hand om oss, inget var för mycket begärt. Skynket var stängt, och vi hade 2 toaletter för oss själva. Eco-pax som försökte ta sig in blev kallt hänvisade till de bakre toaletterna.

Maten var asien-inspirerad. Ingen lyxmåltid, men helt okej för att vara flygplansmat. Full bar, inklusive champagne.

Vi hade uppgraderat för 10k Plus-poäng per person. Solklart värt de poängen! Inte minst då Economy-incheckningen hade extremt lång kö, o Business-incheckningen var tom.

Märk att jag reser extremt sällan i C, så detta var verkligen något specielt för mig. En erfaren C-resenär kanske är av annan åsikt?

Trevlig resa!
 

gdaily

Medlem
ARN-HEL är skräp i business, planet hinner knappt innan det är dags att landa.
HEL-(syd)europa är en helt okej standard med inom-europa mått sett (så ska du uppgradera så är det de "långa europasträckorna" som gäller.

Jag blev full på HEL-Barcelona för ett halvår sedan, det var ett tillräckligt bra betyg för mig.
 

JonW

Medlem
ARN-HEL är skräp i business, planet hinner knappt innan det är dags att landa.
HEL-(syd)europa är en helt okej standard med inom-europa mått sett (så ska du uppgradera så är det de "långa europasträckorna" som gäller.

Jag blev full på HEL-Barcelona för ett halvår sedan, det var ett tillräckligt bra betyg för mig.
På ARN-HEL har dom kört stenhårt med någon totalt intetsmakande ostpaj med svampaktig konsistens, serverad med saltgurka(!), i vinter.
En medpassagerare förklarade att det var en finsk specialitet som han översatte till cottage cheese. För mig är det dock namnet på Keso...
Till det brukar man hinna få in lite kylskåpstempererat billigt rödtjut.

F ö är det sällan några problem att hinna bli full när man åker C via HEL, man har ju faktiskt både två loungebesök och två flygsträckor... ;-)
 

Jacob

Medlem
Så här såg det ut när jag flög Finnair business class tidigare denna månad. Helt OK mat och god Joseph Perrier champagne, dessutom fick man en liten meny med maten beskriven på engelska, finska och svenska. Gillar verkligen iittala glasen de använder.

IMG_7066.jpg
 

Dr. Miles

Expert
På ARN-HEL har dom kört stenhårt med någon totalt intetsmakande ostpaj med svampaktig konsistens, serverad med saltgurka(!), i vinter.
En medpassagerare förklarade att det var en finsk specialitet som han översatte till cottage cheese. För mig är det dock namnet på Keso...
Till det brukar man hinna få in lite kylskåpstempererat billigt rödtjut.

Jag fick en sånt här mellan Helsingfors och Stockholm när jag flög med Finnair i Business class nästan ett år sedan.
Finnair Business class,HEL-ARN_01.jpg
 

David

Medlem
Lite sent svar kanske men råkade flyga AY C förra veckan och fick följande mål mat ombord GOT-HEL och HEL-GOT.

GOT-HEL.jpg

HEL-GOT.jpg
 

Alf

Medlem
På ARN-HEL har dom kört stenhårt med någon totalt intetsmakande ostpaj med svampaktig konsistens, serverad med saltgurka(!), i vinter.
En medpassagerare förklarade att det var en finsk specialitet som han översatte till cottage cheese. För mig är det dock namnet på Keso...
Till det brukar man hinna få in lite kylskåpstempererat billigt rödtjut.

F ö är det sällan några problem att hinna bli full när man åker C via HEL, man har ju faktiskt både två loungebesök och två flygsträckor... ;-)

Skölj ner saltgurkan med en kall vodka, det är en höjdare på finskt vis. Får duga i brist på en riktig kaviar beluga.
 
Toppen