Finnair Business class inom Europa

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Europa, 22 Februari 2013.

1. Europa

Europa Medlem

Hej!
    Någon som vet vad mankan förvänta sig för service avseende mat och dryck av AY C inom europa, ARN-HEL-BUD ? Antar att det är samma stol som i eco, blockar de mittsätet?

2. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag flög i höstas BUD-HEL i C. Samma stolar som i eco, blockerat mittsäte. Det var en kvällsflygning med lysande service. Jag flög med min fru och föräldrar och vi var de enda 4 i C. En mycket proffsig manlig purser tog hand om oss, inget var för mycket begärt. Skynket var stängt, och vi hade 2 toaletter för oss själva. Eco-pax som försökte ta sig in blev kallt hänvisade till de bakre toaletterna.

Maten var asien-inspirerad. Ingen lyxmåltid, men helt okej för att vara flygplansmat. Full bar, inklusive champagne.

Vi hade uppgraderat för 10k Plus-poäng per person. Solklart värt de poängen! Inte minst då Economy-incheckningen hade extremt lång kö, o Business-incheckningen var tom.

Märk att jag reser extremt sällan i C, så detta var verkligen något specielt för mig. En erfaren C-resenär kanske är av annan åsikt?

Trevlig resa!

1 person likes this.
  3. Europa

Europa Medlem

Verkar som en bra produkt! Var det varm eller kall mat som serverades? Han ni testa konungen något?

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-HEL är skräp i business, planet hinner knappt innan det är dags att landa.
    HEL-(syd)europa är en helt okej standard med inom-europa mått sett (så ska du uppgradera så är det de "långa europasträckorna" som gäller.

Jag blev full på HEL-Barcelona för ett halvår sedan, det var ett tillräckligt bra betyg för mig.

2 personer gillar detta.
  5. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På ARN-HEL har dom kört stenhårt med någon totalt intetsmakande ostpaj med svampaktig konsistens, serverad med saltgurka(!), i vinter.
    En medpassagerare förklarade att det var en finsk specialitet som han översatte till cottage cheese. För mig är det dock namnet på Keso...
    Till det brukar man hinna få in lite kylskåpstempererat billigt rödtjut.

F ö är det sällan några problem att hinna bli full när man åker C via HEL, man har ju faktiskt både två loungebesök och två flygsträckor... ;-)

6. Jacob

Jacob Medlem

Så här såg det ut när jag flög Finnair business class tidigare denna månad. Helt OK mat och god Joseph Perrier champagne, dessutom fick man en liten meny med maten beskriven på engelska, finska och svenska. Gillar verkligen iittala glasen de använder.

IMG_7066.jpg

1 person likes this.
  7. Jag fick en sånt här mellan Helsingfors och Stockholm när jag flög med Finnair i Business class nästan ett år sedan.
    Finnair Business class,HEL-ARN_01.jpg

1 person likes this.
  8. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På HEL-ARN igår kväll hade man lyckats med bravaden att blanda laxsallad med Parmaskinka...

9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite sent svar kanske men råkade flyga AY C förra veckan och fick följande mål mat ombord GOT-HEL och HEL-GOT.

GOT-HEL.jpg

HEL-GOT.jpg

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skölj ner saltgurkan med en kall vodka, det är en höjdare på finskt vis. Får duga i brist på en riktig kaviar beluga.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!