Senaste nytt

Finnair Boeing 757: Bergen – Arlanda (pics)

Jonas C

Medlem
Hejsan, tack för era kommentarer. Glad att ni uppskattade läsningen! :)

@ Jacob: Håller med om att det nuvarande servicekonceptet på Finnair är lagom generöst. Dock var det inte länge sedan de erbjöd varm mat på alla flyg längre än 2h 30m.

@ Senator: Av att döma smärtan från mina medpassagerare på samma rad, så verkade pitchen inte vidare kul. Rad 1 fanns att boka som Economy, men det såg tyvärr bara värre ut där. Med tanke på hur billiga biljetterna är på sträckan (går att hitta t/r för 700kr) verkar ju 10 TP per väg som en ganska bra deal :)

@ MarcusC: Kan inte annat än att hålla med. Nu när BA har pensionerat sina B757 och Ethiopian plockat bort stoppet i Rom så verkar det i stort sett inte finnas kvar några B757 rutter inom Europa. Eller tjaa förutom, Icelandair till KEF förstås.

@ Gnoops: Kan tyvärr inte kommentera på hur pitchen kändes i de vanliga sätesraderna, annat än att det såg riktigt trångt ut. Min gode vän FlyingFinn beskrev nyligen dessa plan som "flygande marsvinsburar", dock ska tydligen bakre delen av kabinen ha bättre pitch.

Angående bilden tillhörde originalversionen som ligger ute på Airliners.net, varvid jag misstänker att den ska ha kopierats antingen direkt därifrån eller via Google.

@ Erik & Palazzi: Nu när jag väl tänker på det, så kanske 600kr var lite för lågt i kompensation med tanke på kampanjens omfattning, kunde förvisso ha förhandlat upp det. Men å andra sidan var det nog mest en principsak och aldrig någon pengarfråga :)

@ AHO: Tjaa jag tänkte faktiskt boka en billig ARN-HEL-ARN med Blue1 för pengana, den biljetten skulle kosta 600kr. Tyvärr så försenades inbetalningen ganska rejält, så när det väl var dags att boka så var biljetten försvunnen. Hade annat fall hade den resan till 100% varit finansierad av Air NZ :cool:

@ Agö: Ett glas gammeldansk från SAS Loungen duger bra för den ;)
 

Gnopps

Medlem
Men hur såg du att det var din bild? Även om jag själv tatt den hade jag nog inte känt igen den vid första anblicken. Var det någon som tipsade dig?
 

Senator

Moderator
Så, i år har AY valt använda en A320 på sträckan. Något lugnt idag: en handfull skandinaver samt en busslast japansks turister. Lite LH Gruppen NEK känsla i kabinen men bra plats för långa killar som jag :)
 
Last edited:

sembl

Medlem
Så, i år har AY valt använda en A320 på sträckan. Något lugnt idag: en handfull skandinaver samt en busslast japansks turister. Lite LH Gruppen NEK känsla i kabinen men bra plats för långa killar som jag :)

Jag är imponerad över att ni flyger upp och ner. Kör de med 4 punktsbälten ?
 

Senator

Moderator
Jag är imponerad över att ni flyger upp och ner. Kör de med 4 punktsbälten ?

... Och hur kommer det sig att Herr Senator hamnade på en mittenplats? ;)

Hör ni grabbar, nu måste ni vara trevliga med farbrorn här :) Det verkar som bildfunktionen här på BC.se INTE kan hantera dynamiska riktning. Bilderna var tagna precis innan avgång med min iPad, och den verkar ha varit "upp och ner". Jag såg detta när jag använde "Utökad svarsruta" funktionen, och jag tog bort bilderna från hypertexten men dessa låg kvar i alla fall :) På iPaden blir det korrekt, men inte på sidan.

Tog bort dessa och lägger upp dessa efter jag kan rotera bilderna på en god, gammaldags dator..
 
Toppen