Senaste nytt

Finnair 641 - Go Around 2 june 2017

gusten

Medlem
Ganska dramatisk go-around idag pga kraftiga byar på ARN. Planet wobblade till rejält med hjulen 2cm ovanför marken och babord vingspets kan inte varit långt ifrån att skrapa i.

Fullt pådrag upp igen och en kontrollerad och lugn go-around utan vidare missöden.

Första gången jag är med om go-around av den anledningen. På det hela taget snyggt skött av Finnair.
 

gjohansson

Medlem
Ganska dramatisk go-around idag pga kraftiga byar på ARN. Planet wobblade till rejält med hjulen 2cm ovanför marken och babord vingspets kan inte varit långt ifrån att skrapa i.

Fullt pådrag upp igen och en kontrollerad och lugn go-around utan vidare missöden.

Första gången jag är med om go-around av den anledningen. På det hela taget snyggt skött av Finnair.
Märkte att den var lite extra vobbligt när jag lyfte för en timme sen
 

niksal

Medlem
Redan igår när jag landade med SAS på Arlanda var det ganska kraftiga svängningar, dock inte go-around. Bra av Finnair att avbryta om det kändes osäkert, och börja om.
 

gusten

Medlem
Osäkert var bara förnamnet @niksal. Människor i raden framför mig grät och famlade efter den berömda papperspåsen. Det var en approach som på de där filmerna på Youtube skulle jag tro. Rejält "flaxigt".
 

Moco

Medlem
Och då var det väl ändå en Airbus - antar jag utan att kolla upp det. Att landa i en av SAS (FlyBe's) ATR-72 igår var heller ingen höjdare. Är alltid övertygad om att jag ska dö när jag sätter mig i det där stupröret, och igår var inget undantag. Snarare förstärktes dödsångesten. Extra fantastiskt att Plus-sektionen är längst bak där det alltid skakar som fasen också.
 

gusten

Medlem
Och då var det väl ändå en Airbus - antar jag utan att kolla upp det. Att landa i en av SAS (FlyBe's) ATR-72 igår var heller ingen höjdare. Är alltid övertygad om att jag ska dö när jag sätter mig i det där stupröret, och igår var inget undantag. Snarare förstärktes dödsångesten. Extra fantastiskt att Plus-sektionen är längst bak där det alltid skakar som fasen också.
Det var en A321 - och jag håller helt med dig om ATR-72an. Åkt den alltför ofta med AAEagle mellan MIA-NAS och har inga ljusa minnen av det.
 

011430121

Medlem
Åkte i fredags fm. med SAS FlyBe ATR från Riga motvind gjorde att det blev en 90 minuters flygning än planerade 60 minuter.
 
Toppen