Senaste nytt

Finnair öppnar fyra nya linjer sommaren 2016 - inkl Billund och Svalbard

niksal

Medlem
Du, det er da like mange dager uten sol som det er netter med sol ;) Ikke midnattsol året rundt :p

Det er stort sett svært ofte stappfulle fly mellom hovedstadene :)

Jag förstod att Svalbard bara skulle vara en sommarrutt, men där kanske jag tog fel?

Jag har rest 7 år nästan veckovis från Helsingfors till Stockholm, Oslo, och Köpenhamn, mest med Blue1 och 717or. Det har oftast funnits lediga platser. Nu när SAS förlorar priskriget och Finnair verkar vara konstant billigast då jag flyger så verkar de flygen konstant vara fullbokade, dvs noll lediga platser och det söks volunteers vid gaten. Men jo, de gånger jag flugit mellan SAS-hubbarna så har de flygen varit fullbokade, I'll give you that.
 

Jacob

Medlem
Er det C-class servering ombord E190 operated by Flybe? Det var inget C-class på ATR72 operated by Flybe, når jeg fløy Finnair Tallinn-Helsinki.
Finnair har i princip alltid business class på Embraer 190 med undantag för inrikes Finland. Finns absolut till Longyearbyen.

Däremot har de inte business class på ATR72. Reser man till Stockholm finns det business class till Arlanda (Airbus A320/Embraer 190) men inte till Bromma (ATR72).
 
A

Aurora

Guest
Finnair har i princip alltid business class på Embraer 190 med undantag för inrikes Finland. Finns absolut till Longyearbyen.

Däremot har de inte business class på ATR72. Reser man till Stockholm finns det business class till Arlanda (Airbus A320/Embraer 190) men inte till Bromma (ATR72).

Takk for et konkret svar, uten å måtte dra inn andre aktører og annen støy :) Akkurat det jeg lurte på!
 
Toppen