Senaste nytt

Finn felen i SAS Kampanjpriser

Bemötandet kommer av flera saker - dels ett otydligt första inlägg i tråden som dessutom är första inlägget från en ny användare. Kombinera detta med kvällstidningsartade omröstningsalternativ och du möts av rätt mycket skepsism.
Kan du ärligt säga att efter du läsa första inlägget och tittat på den absolut första bilden inte förstår vad som är konstigt?

Jag håller med om att första inlägget är rörigt, men ett oerhört tråkigt bemötande av en ny medlem, speciellt med tanke på att det är gurus som gör det.

Till diskussion om multicitat, lika illa är att inte citera det inlägget öht som man svarar på.
 

palmen

Moderator
På SAS är ju dessa alltid inkluderade. Oavsett vad så blir ju 2916 + 1848 = 4764 vilket inte heller stämmer med totalsumman.
Första bilden ser inte ut som bokningsdialogen, mer som ett "kvitto" man fått efteråt, att det där då är är specat flygpris och skatter/avgifter för sig är inte så konstigt.
I bokningsdialogen som är vad som visas på de två sista bilderna så är de inkluderade i priset och det är alltid den bilden jag sett också. Vra den första bilden kommer ifrån framgår inte. Att summan att betala inte är 4764 är nog alla överens om, men i det här fallet till fördel för kunden.

Kan du ärligt säga att efter du läsa första inlägget och tittat på den absolut första bilden inte förstår vad som är konstigt?
Personligen tyckte jag inte det var helt klart vad man ansåg vara konstigt. Det fanns även en omörstning till den första posten som gjorde det hela ännu lite mer förvirrande (den är dock borttagen i och med att den var väldigt vinklad mm).
Att friends&family, now or newer och vanliga go inte är samma bokningsklass har jag koll på men kan ha full förståelse för att många tror det är "samma" för allt är ju i GO.
 

Anonymous

Medlem
Tyvärr bemöts man även här från några individer som jag blev bemött på SAS kundservice dvs dumförklarad... Det här kanske blir mitt sista inlägg innan jag checkar ut...

Första bilden är utdrag från bokningsbekräftelsen, jag kanske antog felaktigt att på denna del av forumet att man var van att se denna som van resenär. Jag antog också att alla visste att SAS inkluderar alltid alla avgifter och skatter i priset men specificerar dessa även separat.

Någon ville ha "bevis" se nedan:
Skärmavbild 2015-12-20 kl. 08.49.02.png
Skärmavbild 2015-12-20 kl. 08.49.22.png
Skärmavbild 2015-12-20 kl. 08.49.39.png
Skärmavbild 2015-12-20 kl. 08.51.23.png


Ovan är på norska då jag var tvungen att eskalera ärendet...

Någon påpekade att det var en liten summa men om jag i snitt får ett påslag 300 per resa (enkel) så blir det på ett år runt 25 000- 30 000. För mig är det pengar jag gärna gör något annat för.
 

Stefan62

Medlem
Tyvärr bemöts man även här från några individer som jag blev bemött på SAS kundservice dvs dumförklarad... Det här kanske blir mitt sista inlägg innan jag checkar ut...

Vi är alla olika så ta det lugnt - bemötandet här på BC skiftar, precis som när man ibland stöter på medlemmar ute i världen!
 

ekf

Medlem
Jag får nog säga att jag inte ser felen i screenshotarna i första inlägget, men håller med om att den första av dem (med totalsumma 4596kr) såg mystisk ut. Det är antagligen bara jag som är trög :)

Tänkte bidra med info från en boking som jag gjorde nyligen, där totalsumman gått upp med 49kr jmf med specat pris (bonusbokning, så inga andra avgifter förutom skatter mm). Orkade inte bry mig, och sedan avbokade jag i alla fall när jag hittade en bättre resa.

Använda poäng 70 000

Skatter, avgifter och tillägg: 371 SEK
Totalpris: 420 SEK
 

NotRyan

Medlem
Tyvärr bemöts man även här från några individer som jag blev bemött på SAS kundservice dvs dumförklarad... Det här kanske blir mitt sista inlägg innan jag checkar ut...
Jag tycker verkligen inte att du skall sluta skriva. Du är så välkommen här, och även dom som kanske skrivit lite tufft är genuint väldigt snälla och hjälpsamma personer IRL.

Mvh
/NotRyan
 

agehall

Medlem
Tyvärr bemöts man även här från några individer som jag blev bemött på SAS kundservice dvs dumförklarad... Det här kanske blir mitt sista inlägg innan jag checkar ut...

Om man i sitt första inlägg postar saker som inte är uppenbara och dessutom kompletterar det hela med en omröstning med minst sagt kvällstidningslika alternativ, så får man nog tyvärr räkna med att bli mött av en vägg av skepsism. Det är exakt så troll brukar gå till väga för att skapa en storm i ett vattenglas.

Första bilden är utdrag från bokningsbekräftelsen, jag kanske antog felaktigt att på denna del av forumet att man var van att se denna som van resenär.

Problemet med din första bild, är att utan referens så är det bara ett kvitto där det enda fel man kan se är att du fått betala mindre än vad du borde ha betalat. Har inget med att vara van resenär att göra, det handlar om att inte göra antaganden då dessa ofta blir felaktiga. Vissa saker måste helt enkelt uttryckas explicit.
 
Toppen