Senaste nytt

Filippinerna i juli

Ricci

Medlem
Lånar tråden, planerar en bröllopsresa till Filippinerna över påsk 2017. Har tidigare varit på El Nido, men vill såklart testa något nytt. Har fått följande rekommendationer av en filipino (kollega), någon som har testat dessa?

White Island, Mambajao, Camiguin
Caramoan, Camarines Sur
Batanes
Atmosphere Resort, Dumaguete
Bantayan Island, Cebu
Malapascua, Cebu
Badian, Cebu
Oslob, Cebu
Siquijor Island
Dinagat Island, Surigao
Atmosphere Resort, Dumaguete (Dauin) drivs av goda vänner till mig sedan snart 20år (Matt och Gabby).
Dock är stället runt 7 år har jag för mig.
Man håller en hög standard (och priset också..) både gällande mat och boende.
Är du dykare är detta ett stort plus men det finnas mycket annat t ex spa, yoga etc..
Man gör också intressanta utflykter t ex Apo Island för snorklig och dykning men också andra utflykter vattenfall etc..

När jag och min fru besöker dem så blir det normal bara en vecka då vi försöker se något annat också i Filippinerna.
De nackdelar jag kan komma på är att stranden är svartbrun(lavasand) och man badar inte så mycket på stranden utan använder deras trevliga pool istället. De har också öppnat en ny pool (till) sedan jag varit där men denna vet jag inget om.

Du får beskriva lite mer vad ni vill ha ut av er bröllopsresa?
Dock skall du veta att påsken är en mycket stor helg i Filippinerna och att många personer är ute och resor.
 

spritfet

Medlem
Atmosphere Resort, Dumaguete (Dauin) drivs av goda vänner till mig sedan snart 20år (Matt och Gabby).
Dock är stället runt 7 år har jag för mig.
Man håller en hög standard (och priset också..) både gällande mat och boende.
Är du dykare är detta ett stort plus men det finnas mycket annat t ex spa, yoga etc..
Man gör också intressanta utflykter t ex Apo Island för snorklig och dykning men också andra utflykter vattenfall etc..

När jag och min fru besöker dem så blir det normal bara en vecka då vi försöker se något annat också i Filippinerna.
De nackdelar jag kan komma på är att stranden är svartbrun(lavasand) och man badar inte så mycket på stranden utan använder deras trevliga pool istället. De har också öppnat en ny pool (till) sedan jag varit där men denna vet jag inget om.

Du får beskriva lite mer vad ni vill ha ut av er bröllopsresa?
Dock skall du veta att påsken är en mycket stor helg i Filippinerna och att många personer är ute och resor.
Tack för tips, men bokade allt i september - se inlägg #17 :)
 

LarsCph

Medlem
Hvis man har lidt tid til overs i Manila er det værd at overveje en tur til den lokale skydebane :) Jeg er i Makati i et par uger her i November og i går var jeg med nogen af "the boys" fra kontoret på Armscor Shooting Range i Makati. Jeg har aldrig haft mulighed for at lave målskydning og den noget mere liberale våbenlovgivning herude ift Europa gør det måde nemmere og billigere at prøve hvis man syntes dét kunne være sjovt. Det hjalp nok lidt at en af dem som var med har våbentilladelse til lidt ad hvert og kunne agere instruktør. Men man kan komme ind fra gaden og for omkring 1000 pesos få instruktion, låne en pistol efter eget valg og en kasse ammunition til. Vi var der et par timer, men nåede så også igennem 9 mm, .45 caliber og shotgun. Sidstnævnte er det godt nok tryk på og jeg tør slet ikke tænke på hvordan vagterne ved bankerne herude, der normalt har modellen uden skulderstøtte kan ramme noget som helst - eller det kan de måske heller ikke....

Det var overraskende sjovt syntes jeg og vi betalte under 500 kr. Fyren fra arbejdet havde sin egen 9 mm og .45 med som vi skød med, så det gjorde det selvfølgelig lidt billigere. I øvrigt skræmmende detalje at han så kunne købe to kasser ammunition på vej ud, og så er det helt OK at man bare har det med i en rygsæk sammen med pistolerne!

Nå men sjov aktivitet var det altså, og ikke noget man kan komme til at prøve hvor som helst. Og nemmere end jeg havde troet.

ARMSCOR Shooting Range at MCS, Makati | Calvin's Hub <- det var her vi var.
 
Last edited:

backflip

Medlem
Tack för tips, men bokade allt i september - se inlägg #17 :)
Bumpar upp denna lite :) @spritfet

Jag och tjejen tittar på att åka till Boracay och Siargao under jul/nyår 2020.
Hur upplevde ni Siargao? Ingen av oss är surfare, kan dock tänka oss att testa... Finns det mkt annat man kan sysselsätta sig med? Hur såg prisbilden ut på ön?
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Jeg har ikke været på Siargao så der kan jeg ikke hjælpe.

Men Boracay er meget fin - jeg har ikke været der før de lukkede den for at rydde op, men efter. Utrolig fint langs White Beach med hvidt puddersand overalt. Jeg var der på weekend-tur ud fra Manila som jeg besøger et par gange om året for at arbejde. Det er nemt (og ikke dyrt) at komme dertil med AirAsia. Husk at efter renoveringen er det et krav at du har en booking på et godkendt hotel på øen som skal fremvises inden du bliver sejlet derover fra lufthavnen.

Der er mange hoteller - jeg boede på Villa Caemilla i deres "Executive Suite" værelse 202 som har egen balkong med udsigt over stranden mod havet. Jeg kan godt anbefale hotellet som er relativt simpelt (aka "boutique hotel") men med god vanlig god service og dejlig mad. Frisklavet seafood selvfølgelig. Men prisen er rimelig syntes jeg og beliggenheden faktisk på stranden her helt perfekt. De har ingen pool, men det skal også være det eneste som eventuelt kan trække ned. Vær også opmærksom på at der findes blandede anmeldelser af deres mindre værelser som ikke alle har en specielt spændende udsigt.

Jeg har langt om længe fået lokket fruen og min datter forbi Filippinerne i uge 8 efter jeg har været to uger på arbejde i Manila og har planlagt et besøg på Boracay med dem samme sted. Det er ikke et sted der er mange aktiviteter udover sol og vand - men hvis man kan lide dét så er det et dejligt sted.

20190216-IMG_E2059.jpg
Morgenkaffe på den private balkong på hotellet


20190216-IMG_E2074.jpg
White Beach

20190216-DSC_5584.jpg
Villa Caemilla fra stranden
 

backflip

Medlem
Jeg har ikke været på Siargao så der kan jeg ikke hjælpe.

Men Boracay er meget fin - jeg har ikke været der før de lukkede den for at rydde op, men efter. Utrolig fint langs White Beach med hvidt puddersand overalt. Jeg var der på weekend-tur ud fra Manila som jeg besøger et par gange om året for at arbejde. Det er nemt (og ikke dyrt) at komme dertil med AirAsia. Husk at efter renoveringen er det et krav at du har en booking på et godkendt hotel på øen som skal fremvises inden du bliver sejlet derover fra lufthavnen.

Der er mange hoteller - jeg boede på Villa Caemilla i deres "Executive Suite" værelse 202 som har egen balkong med udsigt over stranden mod havet. Jeg kan godt anbefale hotellet som er relativt simpelt (aka "boutique hotel") men med god vanlig god service og dejlig mad. Frisklavet seafood selvfølgelig. Men prisen er rimelig syntes jeg og beliggenheden faktisk på stranden her helt perfekt. De har ingen pool, men det skal også være det eneste som eventuelt kan trække ned. Vær også opmærksom på at der findes blandede anmeldelser af deres mindre værelser som ikke alle har en specielt spændende udsigt.

Jeg har langt om længe fået lokket fruen og min datter forbi Filippinerne i uge 8 efter jeg har været to uger på arbejde i Manila og har planlagt et besøg på Boracay med dem samme sted. Det er ikke et sted der er mange aktiviteter udover sol og vand - men hvis man kan lide dét så er det et dejligt sted.

Visa bifogad bild 102200
Morgenkaffe på den private balkong på hotellet


Visa bifogad bild 102201
White Beach

Visa bifogad bild 102202
Villa Caemilla fra stranden


Tack för tipsen - Boracay blir mer och mer spikat!
 

spritfet

Medlem
Bumpar upp denna lite :) @spritfet

Jag och tjejen tittar på att åka till Boracay och Siargao under jul/nyår 2020.
Hur upplevde ni Siargao? Ingen av oss är surfare, kan dock tänka oss att testa... Finns det mkt annat man kan sysselsätta sig med? Hur såg prisbilden ut på ön?
Vi var väldigt nöjda med siargao, bra mat och avkopplande (tänk surf laid back). Fina öar med magiska stränder att göra dagsturer till och mycket bra surfing. Stränderna på själva siargao var kanske inte de bästa jag sett, så om ni inte ska surfa och bara bada finns det säkert bättre ställen. Prisvärt absolut och finns utflykter att göra även om vi höll oss till surfing
 
Toppen