Senaste nytt

Fighting Chinese on board

staff

Medlem
Ska vi ha en tråd om misskötsamma Amerikanska passagerare också? Var sjätte person i värden är ju kines så var sjätte misskötsam passagerare bör ju rimligtvis vara kines då också.

Håller med om att dessa incidenter verkar vara överrepresenterade i media (kanske pga xenofobiska och sensationslystna blaskor som Daily Mail som skriver vad deras läsare "vill läsa"), men jag har svårt att tro att kineser är överrepresenterade per capita.

Som @David skriver så har jag också gjort en mängd inrikesflygningar i Kina på diverse bolag (inkl low cost som Spring Airlines) och aldrig sett något detta. Åtminstone inte mer än vad jag ser på inrikes i Australien.
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som jänkerna vill inte ligga efter kineserna. :rolleyes:

Det är ett bevis att ens förmögenhet och ens uppförande är inte relaterad med varandra.
CNN skrev:
Hilton yelled several times, saying "I will f------ own anyone on this flight; they are f------ peasants."
Conrad Hilton accused of assaulting attendants who cuffed him on plane - CNN.com
 

staff

Medlem
Om nagot ar det val ett bevis pa att det finns idioter overallt, men att dessa incidenter uppstar med storre frekvens i lander som Kina dar 1/6 av jordens befolkning bor.
 

Dr. Miles

Expert
En passagerare trodde att det var först till kvarn när man väljer platsen ombord och han vägrade att flytta på sig när passageraren med rätt platsnummer dök upp.
Till slut polisen tillkallades och han fick gå av planet men dramat orsakade 2 timmars försening.

Airlines should not tolerate troublemaking passengers - Global Times
Global Times skrev:
Airlines should not tolerate troublemaking passengers
By Yang Lan Source:Global Times Published: 2015-3-2 18:48:08

Before Shanghai Airlines flight FM9311 departed from Shanghai Hongqiao International Airport Thursday, a passenger plunked himself down in a window seat that was assigned to someone else. When confronted, the passenger, a PhD candidate at a well-known university in the city, claimed he had the right to the seat because he got there first, according to a report in the Xinmin Evening News.
飞机哭了!男子虹桥机场登机坚持“公交占座规则”被拘_新民社会_新民网
上海FM9311航班博士生抢座看风景 致航班延误近2小时 - 中国网河南频道
 
Toppen