Fick inte hela beloppet återbetalt vid avbokning av Star Alliance award-biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Budgetresenär, 8 Oktober 2015.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade en Star Alliance award-biljett för Eurobonuspoäng med TAP Portugal och debiterades 1155 norska kronor, plus 2% i valutapåslag (SAS Diners). Jag tvingades avboka biljetten pga förhinder, men fick då endast 1005 norska kronor tillbaka. Jag är Eurobonus guld och bokade på telefonnummer +46770727727.
    1. Vet någon varför jag debiterades i norska kronor? Det var ju inte så bra eftersom det kostade 2% vid betalningen och ytterligare 2% vid återbetalningen.
    2. Vet någon varför de behöll 150 norska kronor, är det inte alltid gratis att avboka en Star Alliance award-biljett om man har Eurobonus guld?

2. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte bokningsavgiften 150:-?

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Ingen aning, men förmodligen gjorde kundtjänst fel?
    2. Om man avbokar hela biljetten är det avgiftsfritt som EBG, så förmodligen gjorde kundtjänst fel.

Maila guldsupporten.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det enda jag har sett fluktuera är valutakurserna och att skatter och avgifter därefter ändras lite...

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personen som svarade i telefonen hade missat att växla över till det svenska systemet. SAS bad om ursäkt och ersatte mig för både de 150 kronorna och för pengarna som jag förlorade vid valutaväxlingen. Mycket bra hanterat av SAS och jag är jättenöjd.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!