Fick inte förbokad stol på Emirates

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Mankan, 4 December 2013.

1. Mankan

Mankan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög nyligen economi ARN-DXB-BKK och tillbaka. Jag hade bokat plats på alla flygningar men på sträckorna till och från ARN fick jag inte min plats jag bokat. Jag bokade gångplats på den första raden med två stolar bak i planet. Tänkte att det skulle vara perfekt för mig som är bred då jag kan skicka ut axeln i gången utan att helatiden bli påsprungen. Vid incheckningen hade jag tyvärr inte koll plats nummret så jag uppmärksammade det inte då.

På A380 till och från BKK fick jag dock mina bokade platser. Dock vart mitt bordingkort utbytt innan bording i DXB till en plats på övervåningen på A380 vilket ju var trevligt. Så det var väl än bra kompensation i och för sig.

Jag ska flyga samma sträcka om ca en månad och skulle gärna vilja boka samma platser från ARN.

Är det någon som har någon bra teori varför de inte gav mig mina bokade platser?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Platser längst fram kan gå till de som flyger med infant.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Platser är inte heller garanterade, oavsett vad du bokat i förväg. Det finns miljoner skäl till varför du måste bli flyttad till en annan plats.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna gång var det inte pga infant eftersom det var platser långt bak utan bulkhead. Sen som agehall poängterar så är en förbokad plats aldrig garanterad.

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det ha varit ett byte av flygplanstyp som gjort att du fått ändrad plats? Kommer du ihåg att om det var samma modell (200LR eller 300ER, alternativt tvåklass isf treklass) som när du bokade och valde sittplats?

Op-ups verkar inte vara helt ovanliga på EK. :)

1 person likes this.
  6. Dom växlar mellan 77L och 77W som dino_81 skriver - kan vara orsaken!

7. Mankan

Mankan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reste 4 nov och åter 24 nov enligt bokningen skulle det vara en 300ER vet inte vilket plan det blev. Jag har för mig att det var plats 46J jag bokade. Så det kanske är en förklaring att det vart en 200LR och att numreringen i så fall var anorlunda.

8. vega

vega Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög ARN-DXB med Emirates för en vecka sen, hade valt "vanliga" säten på rad 18 (inte infant seats) när vi bokade, men blev tyvärr flyttade både på ner- och hemresan. På hemresan hade vi till och med blivit flyttade så att vi satt på helt olika rader istället för bredvid varandra. Tyckte det var rätt dåligt speciellt med tanke på att jag har guldkort med Emirates.

9. kakkarl

kakkarl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittar man på The EK Source - Emirates Airline Route Tracker. så verkar det inte vara så många byten av modell 2 gånger sedan 1/11 2 klassa maskin och 1 gång 200LR annars 300ER 3 klass resten med antingen 304 eller 310 ekonomi platser.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!