Fick äntligen kompensation från Radisson

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av Tommy Palomäki, 28 December 2012.

  1. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Igår till slut fick jag en "complimentary compensation" som 25.000 CC poäng för besväret i Rom. :)
     
    2 personer gillar detta.
  2. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur gick det till? Hade du bett om kompensation, eller bara lämnat negativ feedback?
     
  3. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skickade e-post med negativ feedback och informerade att vill ha kompensation för besväret som jag fått uppleva.
     
  4. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt bra Kundservice!
    Däremot tycker jag inte att Radison kommer i närheten av 5*,

    För 5* ska ingenting vara omöjligt.
     
  5. Det är få femstjärniga som är femstjärniga helt enkelt ;)
     
    1 person likes this.
  6. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bra kundservice skulle jag inte prata om eftersom jag fått påminna CC kundservice tre gånger och fortfarande ingen återkoppling påminna mail. Bara de här 25.000 CC poäng till konto som är ju en rimlig kompensation.

    Enligt mig bra kundservice innehåller vissa grund principer speciellt vid feedback/reklamation situation som denna. Det minsta enligt mig är att svara till kundens e-post om kunden använt denna kontakt-metod (nu menar jag inte bara automatisk svar), hålla kunden informerat under processen när leverantören undersöker vad som hänt och kontrollera efteråt att kunden är nöjd för lösningen. Jag kanske har för höga krav men dessa krav hade jag för mina kundservice medarbetare när jag själv jobbade som kundservice chef och vi levererade dessa principer dagligen.

    Vi får se om jag någonsin för någon som helst återkoppling på mina mail. Bara att "Vi beklagar" skulle vara bättre än ingen svar alls.
     
  7. Vaniljvodka

    Vaniljvodka Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De enda riktiga femstjärniga hotell jag anser mig ha bott på är Le Royal Meridien och systerhotellet Grosvenor House i Dubai. Där var det verkligen fullservicetänk på allt hela tiden. Alla andra hotell bleknar i jämförelse.

    Kom dock till den här tråden för att jag har en Radisson-fråga: Ska bo på Radisson Aruba om två veckor och undrar om man kan få EuroBonus-poäng för det trots att vistelsen där är en del av ett charter-paket?
     
  8. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har skickat några påminnelsen till CC kundservice och undrat varför jag har inte fått något svar överhuvudtaget på mina kommentar utan bara 25.000 CC poäng kommit till mitt konto. Idag fick jag e-post och de beklagar att inte svar och ville ge ytterligare 125.000 CC poäng som kompensation.
     
    8 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×