Senaste nytt

FF#1 Asienresa, 9-bens USDM

FF#1

Medlem
Har sovit 10h… slöseri på tid? :)
Mekkar en kopp espresso och utsikten från köksfönstret är inte fy skam den heller.

Nu är det lite shopping som gäller innan jag drar upp till the Peak för lunch.

utsikten.jpg
 

henrik l

Medlem
Har sovit 10h… slöseri på tid? :)
Mekkar en kopp espresso och utsikten från köksfönstret är inte fy skam den heller.

Nu är det lite shopping som gäller innan jag drar upp till the Peak för lunch.


Ahh, en mycket välbekant vy:D Jordgloben på den kinesiska administrationsbyggnaden, ser även taket på Ramada, möjligen kan man skymta Courtyard och sedan Belchers i bakgrunden till vänster. Men nu har vi ju snö här hemma, stillar HK-abstinensen:D
 

FF#1

Medlem
Då var det dags att krypa till kojs efter en händelserik dag i Hong kong som avslutades på Tazmania Ballroom.
Där konsumerade besökarna champagne i sådan mängd så även en inbiten bussinesclassare skulle häpna.
En parad av kypare bar ut 10 tals fyrverkeriförsedda magnumbuteljer till redan överförfriskade ungdomar som roade sig att halsa Grey Ghoose ur pipen på flaskan mellan skumpaglasen. :)
Fullt ös med andra ord!

Var tvungen att ta igen mig på takterassen en stund och bara njuta av utsikten vid hemkost.

skumpa.jpg
beklagar bildkvaliteten….


I morgon är det dags att testa Thai och deras F

Först HKG-BKK och sen BKK-LHR, ska bli kul att se vad de har att erbjuda både ombord och under mitt längre stopp in Bangkok.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Då sitter man i Uniteds F lounge på HKG, tar ett glas bubbel och lite tilltugg, är jag och en till här. För övrigt en fin lounge
 

FF#1

Medlem
Bilder till inlägg ovan.

Edit: Bild nr 2 vart korupt men skulle visa loungen, men jag har fler fotade med vanliga kameran som kommer senare.
 

Attachments

  • ForumRunner_20131208_121442.png
    ForumRunner_20131208_121442.png
    378,4 KB · Visningar: 448
Last edited:

FF#1

Medlem
Då har man hunnit testa Thais F lounge inte lika bra som united.
Ingen Skumpa! Lite svagt av en F lounge, beställde några Dim Sum som "snax" och ett glas chardonay, helt ok.

dimsum.jpg
 

FF#1

Medlem
Ojdå - inte ens mousserande vin?

nix pix! men vinet vart gott.


Nu har jag tagit mig till Bangkok och Thai Fist lounge, har installerat mig i ett "vardagsrum" och tagit ett glas champagne medans jag funderar på vad jag ska hitta på.

Flygningen hit från Hong Kong var riktigt bra, men for kort.
Min förbeställda Lobster Thermidor var riktigt god och personalen ombod gjorde verkligen sitt yttersta för att vi i F skulle ha en trevlig resa.

Edit: Glömde att skriva att nu börjar markservicen likna nått, när jag gick av planet så vart jag och den andra transfer passageraren upplockade av en från Thai som körde oss till Loungen i en golfbil. Udda känsla, man är rätt van att få gå själv annars.

bkk_F.jpg
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Då har man ätit en lättare middag i loungen, fått 1h massage på spat och tagit en "power-nap" på 2h i ett "Slumber Room…" Där inne var det ingen slumber utan regelrätt stockdragning…

Snart dags för boarding mot London.

Kom på att det är år och dar sen jag var i London, samt att jag inte har en aning om var jag landar och vilka lounger som finns?
Det måste jag kolla upp innan jag hoppar på. EDIT det är tydligen terminal 3

Ska som sagt vidare med SAS till Stockholm så om jag har fattat det någorlunda rätt så fins det en SAS samt en SQ lounge som man kommer in i, finns det nått mer?
 
Last edited:
Toppen