Senaste nytt

FF#1 Asienresa, 9-bens USDM

FF#1

Medlem
Tillbaka i senator lounge och dags för dagens första glas bubbel. (Duval-leroy)

Sällan känns det då rätt med champagne som när det ska resas, naturligt eller inlärt beteende? :)
 

Attachments

  • ForumRunner_20131202_163223.png
    ForumRunner_20131202_163223.png
    434,1 KB · Visningar: 1 004

FF#1

Medlem
Då sitter man väl till rätta på 2k, däremot verkar det inte bara vara sas som har problem med att servera skumpa på backen....
 

FF#1

Medlem
Ok, då var det första F benet för den här resan avklarat. En mycket trevlig upplevelse trots att de inte fick servera skumpa på backen.
Asiana levde upp till sitt rykte. En av få gånger jag har kommit av en 11h flygning och känt mig pigg, mätt och glad på samma gång. :) Jag får återkomma med mer om flygningen sen.

Nu så har jag tagit mig från ICN till GMP, med det otroligt långsamma tåget, borde nog ha tagit bussen som sist men nu har jag ju alla fall testat.

Incheckningen på GMP gick smidigt i Sky priority kön och de erbjöds sig även att ändra avgång till en tidigare utan kostnad vilket jag avböjde. För det skulle ställa till det i Busan med min förbeställda bil….

Sitter I KAL/Korean Air lounge där jag lyckades ta mig in efter lite strul.
Tydligen släpper de bara in folk som har business biljett, om man inte kommer med transfer med sky team från international så ett Flying Blue Gold hjälpte föga, men som tur var så räddade Priority Pass situationen.

Loungen är av det enklare slaget och ligger utanför Security så det blir nog att ge sig av mot gate innan rusningen börjar.
 

FF#1

Medlem
Förresten... Sötad tomat juice är inte lika god som den vanliga... :p
 

Attachments

  • ForumRunner_20131203_150216.png
    ForumRunner_20131203_150216.png
    398,4 KB · Visningar: 855
  • ForumRunner_20131203_150237.png
    ForumRunner_20131203_150237.png
    452,8 KB · Visningar: 907
Last edited:

FF#1

Medlem
Då var man installerad på Pullman i Changwon i ett trevligt Executive rum.
Har hunnit prova att äta lite i loungen, en intressant sak är att det bara ingår 2 alkoholhaltiga drycker gratis under happy hour, har inte varit med om det tidigare?

Har även testat att bada lite bubbelbad och bastu i den mycket fina badavdelningen, mycket skönt efter allt flygande.
 

FF#1

Medlem
Då var det dags att packa ihop och bege sig mot flygplatsen för att testa Air China C till HKG via PEK.

Pullman Ambassador i Changwon har varit ett trevligt hotell, även om det är en del inkompabiliteter mellan hur de driver hotellet och hur det egentligen ska vara på ett Pullman….

Har förstått att loungen är outsourcad till BennyBennys "its Crispy Cafe", och därför så ingår det bara 2 drinkar på happy hour.
Platimum ger lounge access men det bara om man blir uppgraderad till Executive eller högre som frukost och Happy hour ingår.

Vad är värdet att sitta och uggla där annars om det inte bjuds på nått, dåligt!

Dessutom så om man har bokat en rate med frukost och blir uppgraderad så blir man tvingad att äta den i loungen med dess begränsade utud, trots att man från början hade bokat med den vanliga frukosten… hmm!

En rolig detalj är skylten med hissregler, gav oss ett gott skratt flera gånger…

When locked in to elevator, dot try to escape….

Don't behave outrageously…. :)

dont.jpg
 

FF#1

Medlem
Då hände det som jag har väntat på sen hösten 2007, säkerhetskontrollen tog min miniskruvmejsel som såg ut som en penna.
Fick den i oktober 2007 som en reklamgåva på en konferens i Chicago, har legat i dataväskan sen dess, och rest några 100000 miles runt större delen av världen utan problem men nu i dag så ansåg de att den var mycket farlig… :)

Sitter helt själv i Asiana Lounge på PUS och dricker en kopp kaffe. En liten lounge med begränsat utbud, kaffe, läsk, öl, vin samt två sorters whisky ( Jack Daniels och JW Black) nötter och några få sötsaker att äta. Funderar på att testa att ta mig in i KAL lounge som ligger vägg i vägg med mitt Priority pass och kolla vad de har.

pusasiana.jpg


EDIT: Sitter i KAL lounge nu, liknande storlek, var helt själv när jag kom, men nu är det 3-4 pers här.
Utbudet här är liknande fast de har lite mer och äta och JW black är ersatt av Ballentines 17 yo samt att de har en konjak, Reny xo.

Det hör inte till vanligheterna att dricka konjak innan "Solen står över rånocken".
Så jag var tvungen att smaka några droppar till espresson, gott!

xo.jpg
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Då var det dags för mitt inlägg nr 1000! ;)

Sitter i Air Chinas så kallade First lounge PEK och väntar på boarding på planet till Hong-Kong.
Air China i C, PUS-PEK var bättre än väntat, hade en ganska trevlig resa i en 1/3 full kabin.
 

FF#1

Medlem
Har haft en trevlig kväll i Hongkong.
Flygning nr 2 med Air China var helt ok. Det mesta höll högre nivå än på första benet, etc då delades det ut en tryckt meny. De hade inte bara kinesiskt "dry red Wine" samt de ansträngde sigår med servicen.

Njuter av utsikten från sovrumsfönstret på vån 49
 

Attachments

  • ForumRunner_20131207_011734.png
    ForumRunner_20131207_011734.png
    390,1 KB · Visningar: 542
Toppen