Senaste nytt

Felstavat namn Brussels Airlines (codeshare United)

spritfet

Medlem
Har en bekant som ska till New York om 1,5 vecka och har felstavat efternamn. Det har smugit sig in ett "h" i namnet (t.ex. Wahlgren istället för Walgren). Resan är bokad via Ticket och är United codeshare utförs av Brussels (hemresa med Lufthansa).

GOT-BRU UA (Brussels) - T klass
BRU-JFK UA (Brussels) - T klass
JFK-FRA LH
FRA-GOT LH

Både Ticket och Brussels vägrar ändra (misstänker låg bokningsklass). Vad säger expertisen? Någon idé att försöka gå via United?
 

agehall

Medlem
Är det bokat via resebyrå så är det dem man ska vända sig till, så jag skulle bli väldigt förvånad ifall United gjorde något åt det.

Men man får väl ha ett antal felstavningar i namnet utan problem, så jag skulle inte bry mig så mycket.
 

CKIARN

Medlem
Upp till 3 stavfel på namnet i bokningen går bra. Kolla bara så att bekantens ESTA är rättstavat, det är mycket viktigare.
 

Glooie

Medlem
Brukar det inte stå när man bokar att namnet måste vara rättstavat? Eller det kanske bara är en uppmaning och inte ett måste?
 

mha321

Medlem
3 stavfel så länge de inte tydligt ändrar namnet brukar vara ok - finns väl till och med en branch standard någonstans. Det här ser ut som ett typiskt sådant.

Håller med om tipset att dubbelkolla esta, där är de kinkigare. Och det skadar inte att ringa United och fråga om deras policy för felstavningar (fråga det istället för att be om att få ändra).
 
Toppen