Felaktiga poäng på en flygning med turkish vem kontaktar man?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av simon_says91, 6 Mars 2013.

  1. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Jag flög HKG-IST där jag gjorde en uppgradering på flygplatsen med Cash. På biljetten står de bokningsklass C vilket även check in personalen också så att de skulle vara. Nu är de bara så att mina poäng trilla in idag men bokningsklass A som jag hade tidigar innan upgrade.... Vem kontaktar man angående de är problemet? Sas eller Turkish?
     
    Last edited: 6 Mars 2013
  2. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Din kreditering är nog tyvärr korrekt. Du har uppgraderat serviceklass till C, men bokningsklassen (som styr poängintjäning) är oförändrat A.
     
    1 person likes this.
  3. OnAir

    OnAir Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sen är det väl så att C i Turkish endast ger 100% intjäning på Eurobonus? Men det kanske inte är det som är problemet?
     
  4. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Trots att dom vid mitt påtalande säger ja de är C klass o hon fråga inte ens varför jag undra utan hon sa: yes Point earning for C Class... Hon förstod precis vad jag pratade om och att de skulle vara korrekt... Men vem kan man kontakta o fråga?

    Bokningsklass C ger 200% på eurobonus
     
  5. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige

    Korrekt, har aldrig hört talas om OP-UP som ger poäng intjäning till nya klassen, alltid ursprung klass som gäller!
     
  6. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Men vi pratar om en vanlig upgrade vid check in, som jag betalat för.... De räknas väl inte som en op-up? På mitt boardingpass stod de C på till och med! Jag pointera för henne och inget missförstånd kunde gjorts
     
    Last edited: 6 Mars 2013
  7. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag tror att din kreditering är rätt. Även om
    Man betalar för en uppgradering på flygplatsen så innebär det inte att du får en ny bokningsbekräftelse. Du betalade för att sitta i C och använda lounge. Tyvärr inte för poängen...
     
  8. kristofergustafsson

    kristofergustafsson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Halvt off-topic, men om det handlar om en riktig op-up (överbokning etc) har jag varit med om att båda KL och Qatar Airways bumpat mig från Y till C vid gate och att jag då fått poäng motsvarande en bokning i C på den sträckan.
     
    1 person likes this.
  9. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    På ditt poängutdrag står det
    TK 71 A Ekonomi (eller något liknande) eller står det
    TK 71 F, D eller J Business Discounted (eller liknande)
     
  10. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Men frågan är då om någon varit med om detta tidigare? Tänker mig att jag inte är den första som gjort uppgradering på flygplatsen...Om man uppgraderar på SAS via optiontown blir ju uppgraderingen poänggrundande för den högre klassen.... Bör väl fungera liknande här?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×