Senaste nytt

Felaktig star rating hotels.com

agehall

Medlem

Flera orsaker. Först och främst hatar jag mellanhänder - de är roten till det mesta som går fel när man reser. Sedan gillar jag status. Det får man inte om man bokar genom tredjepartssiter. Har man tur får man poäng, stays och nätter för dessa bokningar, men långt ifrån alltid.
 

Morgan

Medlem
Varför? När jag kollar upp de hotell jag vill bo på så är de minst 8 gånger av 10 väsentligt mycket billigare på sidor som hotels.com jämfört med att boka direkt med hotellet. På just hotels.com får man dessutom en bonusnatt efter var 10e natt man bokat med dem. Bra kundtjänst på telefon och mejl har de också enligt min erfarenhet.

Ägnar man 2-3 minuter på tripadvisor så undviker man sådana problem TS beskriver (någon man bör göra oavsett hur man bokar egentligen).

Håller med dig. I tillägg kan du få 5% cashback via tex refunder.se (kombinerbart med welcome rewards)
 

trekker

Medlem
Ägnar man 2-3 minuter på tripadvisor så undviker man sådana problem TS beskriver (någon man bör göra oavsett hur man bokar egentligen).

Jag agnar alltid en hel del tid till att lasa vad andra skriver om sina vistelser. Anlaggningen ifraga har ett hogt poang pa 4.5. Problemet ar att de salt sig som 5* hotell pa hotels.com, de som skrivit bra reviews hr sakert vetat att detta inte var ett hotell. Anlaggningen ar en Resort & Spa med lagenheter och stugor med Fascilities sasom restaurang, bar, spa och swimmingpool. Da jag inte anvant sadana anlaggningar i England forut sa visste jag inte riktigt vad man skulle forvanta sig, men om man saljer sig som hotell (oavsett star rating) sa utgar jag fran att man har en bar och en restaurang att tillga hela dagen - detta var inte fallet har.

For att svara pa @agehall om att aldrig anvanda mellanhander, detta ar svart nar man bokar fristaende hotell ute i odemarken. T ex detta komplex var fullt enligt deras eget bokningssystem men hotels.com hade rum.

Besvikelsen ar ganska stor nar man forvantar sig 5* (eller iallafall nagot liknande) och kommer in i boendet och det luktar hund.
 

Dr. Miles

Expert
Den stora frågan är dock vad som egentligen krävs för att få femstjärningt betyg.
Inte riktigt svar på frågan men det finns en BBC artikel om detta.
BBC News - Hotel star ratings: To infinity and beyond
BBC skrev:
British standards

Today, the AA in Britain works on a five-star system. After years of confusing tourists and Britons alike, a standardised system was launched in 2007.

A joint venture between the Visit Britain tourist board, and those in Scotland and Wales, and the AA, it is based on hotels volunteering to sign up to a standardised five-star system.

Higher standards of cleanliness, ambience, hospitality, service and food earn more stars - with gold and silver awards for "exceptional quality" in service.

AA Hotel Services - accommodation inspection and rating | AA
 
Toppen