Felaktig Safety On Board?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fly4fun, 25 September 2016.

1. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter ombord på SAS A320 OY-KAM. Safety on board kortet i alla säten är märkta med A321 samt 321b i hörnet. Den stora skillnaden mellan A320 och A321 är väl antalet nödutgångar vilket nu är felaktigt på Safety On Board korten. Nån som vet om det är tillåtet att flyga runt med felaktiga kort?

2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du gjort någon i besättningen uppmärksam på att det är fel?

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När han gör de kommer de bli stående på backen tills samtliga är utbytta. De är inte tillåtet att flyga med felaktiga, hört att de blivit ett jäkla liv vid tidigare incidenter med crew ombord.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Således bättre att vänta tills man kommer fram (till en flygplats där det finns korrekta kort)? Eftersom planet är på väg till Malaga med enbart 8 minuters försening får vi anta att ett eventuellt byte inte skedde innan start och i Malaga är det väl tveksamt om de har en uppsättning (korrekta) kort som väntar...

Jakob Österberg gillar detta.
  5. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, här är en uppdatering av läget. Piloten hade under ombordstigningen ropat ut att vi skulle bli ordentligt sena om vi missade vår slot tid så jag hade ingen lust fråga innan avgång i fall att det skulle stoppa avgången.

Jag sov ombord i stort sett hela vägen och när jag vaknade så var alla kort som jag kunde se utbytta utom mitt och tomma sätet bredvid så jag antar att dom har bytt korten i luften. Undrar varför jag och mitt grannsäte inte fick nya kort...

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra jobbat :)
    Personalen kanske precis fick ombord en uppsättning korrekta kort innan dörrarna stängdes och fixade det på bästa möjliga sätt.

7. Thornado

Thornado Medlem

Fast man kan ju fråga sig varför den hade felaktiga kort till att börja med. Om planet är en A320 idag så var det ju knappast en A321 igår...

agehall, Agö och bnr gillar detta.
  8. gjohansson

gjohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De läste den här tråden :)

Peter Hagander, johan_fbg och fcx gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Krympte i tvätten?

10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas tvättar sina plan väldigt sällan så det är inte så stor chans.. :)

Peter Hagander gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!