Fel vid inloggning på BAs hemsida

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av darthsidious, 19 Juni 2013.

  1. darthsidious

    darthsidious Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det bara för mig eller har alla problem med att logga in på British Airways:s hemsida? Jag loggar in med min BAEC nr.

    Kod:
    Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.
    We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.
    Så har det varit länge för mig (mer än en vecka tror jag). Jag loggas in men kan inte se så många av mina sidor.

    Ibland lyckas jag komma åt mina bokningar via en bakväg. När jag då trycker på att uppgradera mitt flyg med pengar så kommer följande meddelande upp:

    Kod:
    Sorry, we have encountered a problem. Please call your local British Airways office to change this booking.
    Är det normalt att det blir så när det inte går att uppgradera eller är det ännu ett fel?

    Om jag klickar på att uppgradera med poäng får jag följande istället:

    Kod:
    Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please call your local British Airways office to change this booking
    Inte mycket som verkar fungera.
     
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också fått samma meddelande den senaste veckan. Skönt att höra att jag inte är ensam om att få felmeddelandet. Hoppas att det löser sig snart. Jag skulle ha gått över från Blue till Silver för en vecka sedan och har en seating jag gärna vill göra i C SYD-SIN innan alla bra platser är borta...
     
  3. darthsidious

    darthsidious Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Seating kan jag göra i alla fall. Bakvägen jag menade är att logga in, få felmeddelandet, använda "Executive Club"-menyn och klicka på t.ex. "Spending avios". Därifrån kan jag nå manage my booking och ändra säte (fungerar oftast). Men många andra saker som inte fungerar...

    Tycker det är lite fult att ta betalt för att få göra seating i C btw.
     
  4. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Får ofta samma meddelanden.
    Kan ni inte logga in så pröva byt webbläsare till IE. (brukar fungera bättre hos British Airways)

    Det där problemen med att uppgradera med poäng etc får jag också hela tiden. Drygt är det. :(
     
  5. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    När du har Silver eller högre kommer du gilla det. Jag har alltid kunnat få 62A/K speciellt nu när rad 60-62 är exkluderade på 747an för statuslösa.

    Har inte de problem ni beskriver att logga in/komma åt bokningar.
    Dock så är det tyvärr ett problem att uppgradera online om det inte är direktflyg, vilket är riktigt ruttet att British Airways inte verkar prioritera en fix för.
    Löses enkelt annars via ett telefonsamtal.
     
  6. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Verkar tyvärr gälla även direktflyg i vissa fall.
    Får upp samma meddelande på min LHR-LAX. :(
     
  7. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fast har du fler flyg i bokningen? t.ex feeder från ARN-LHR i samma bokning?
     
  8. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Simpel tur & retur LHR-LAX bara.
     
  9. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ah ok. Detta har fungerat för mig förut.
    Aldrig fungerat när jag har en feeder eller American Airlines flygning på samma bokning dock.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×