Fel vid efterregistrering hos M&S

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 8 Juli 2014.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Hej

    Jag försöker efterregistrera poäng för min sambo hos M&S för flygning med turkish.
    Det gick bra för mig men när jag försöker med hennes så kommer det upp ett felmeddelande "this activity is already credited to another member" ?

    Någon som varit med om detta?
     
  2. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara så att du lägger in ditt biljettnummer isf hennes?
     
  3. Impendill

    Impendill Medlem

    Nej jag har hennes biljett framför mig. Provade även med mitt
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan bara få miles till ett bonusprogram. Så ifall EuroBonus numret var inlagt på boardingkortet så går det inte att efterregistrera till M&S.
     
  5. Impendill

    Impendill Medlem

    Hej Jonas

    Inget eurobonus registrerat då hon ville ha till M&S.
    Jag vill minnas att det i så fall står "flight registerd elsewhere" då
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ibland blir det fel på en siffra när bonuspoäng ska registreras. Ta och kontakta M&S och be dem titta på vad som hänt.
     
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Kontakta Miles&Smiles och skicka in kopior på boardingkorten så ska det nog gå att lösa.
     
  8. Impendill

    Impendill Medlem

    Tack ska ni ha!

    En annan fråga sol egentligen är OT men beror turkish.

    Befinner mig med mitt sällskap om 3 personer i Filippinerna och har biljett bokad BKK-IST-ARN i businessclass J.
    Mailade turkish och bad dem boka om hemresan från IST till GOT istället. 460kr per person ville de ha då jag satte över pengar och såg i vår bokning att de ändrat till GOT. Idag fick jag ett nytt mail där de vill ha 1400 kr till per person och ber samtidigt om ursäkt för att de givit fel info tidigare.

    Jag skrev till dem att jag reser med dem ofta med mitt sällskap och att vi blev lite besvikna nu när vi styrt om resan till Göteborg och planerat därefter.

    Så här mailade jag:


    Thank you for the information.
    Unfortunately we have already
    rearrange our planes due to
    the new travel route. It's a bit disappointing
    that this information reaches us now when
    already paid and rescheduled our trip. We are
    all frequent travelers with Turkish and have been
    very pleased with your services provided.
    So now I kindly ask you if there is anything you
    can do to help us out here? It would be a very nice goodwill if
    You let us fly for the price we already paid. We always fly in business class
    With you. Some discount?

    Turkish svar som jag inte riktigt kan tolka och gärna frågar er vad ni tror?:

    "Dear

    Please don’t get any action
    We try to help you
    Thank you"
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×