Fel titel i LifeMiles award. Hjälp!

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jonas C, 17 December 2013.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade nyss en LifeMiles biljett. Hemsidan krånglade, så av någon anledning står mitt namn som Mrs Jonas istället för Mr. som jag valde i bokningen. När jag öppnar bokningen i på flygbolagets hemsida syns inte titeln, medan den i checkmytrip visas som Mrs.

Jag flyger från New York, så jag undrar om detta medför några problem i incheckningen att mitt namn står som Mrs?

2. Du får väl förklara att du håller på att genomgå ett könsbyte och börjar med titeln för att "känna på" lite hur det känns... :p

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa jag ringde till Avianca och de sa att det inte var något problem om titeln stod fel, så länge namnet stämmer överens med passet så ska det vara lugnt. Sen är ju frågan om TSA tycker samma sak…

Dr. Miles, stod det någon titel på ditt boardingkort när du flög EVA Air?

Last edited: 18 December 2013
  4. Jag kommer inte ihåg så här. Jag kan kolla det på jobbet om jag har det kvar.

1 person likes this.
  5. Lyssnade på Språket i P1 häromdagen och då diskuterades just titel på flygbiljetter. Tydligen så var det en historisk kvarleva och inget som någon egentligen kunde motivera (från flygbolagens sida), så jag gissar på att det är lugnt.

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Du använde inte titeln Dr. ? :cool:

7. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om man har titeln Dr på boardingkortet så står det Mr eller Mrs också :p

8. Caru

Caru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LH.jpg

Jag hade EXAKT samma problem för två månader sen. Både titeln och mitt förnamn blev fel efter strul med awardbokning. Flög också till USA och var rätt nojig men så länge ditt ESTA är korrekt så är det inga problem, ta det lugnt :)

Last edited: 18 December 2013
    1 person likes this.
  9. 1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!