Fel prissättning på bonusresor online

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Magino, 15 April 2012.

  1. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och leker lite på British Airways.com och tittar lite på olika bonusresor och upptäckte ett fel.
    När jag söker på en resa mellan BKK-SIN-SYD får jag upp ett pris på 120 000 avios jämfört med om jag skulle boka dem var för sig skulle de kosta BKK-SIN 15 000 och SIN-SYD 40 000 avios, det vill säga totalt 55 000 avios. Lite lätt irriterande att resan blir dubbelt så dyr om man skulle vilja boka allt på samma biljett än att ha de var för sig.

    Sedan finns det något sätt att söka multi-segment på British Airways.com för bonusresor, eller måste man boka varje del för sig online eller ringa in för att fixa detta?
     
  2. Jag får samma resultat när jag söker. Jag undrar om British Airways har outsourcat till Delta IT. :p

    British Airways.com har inte multi-city bokning när det gäller bonusresor, tyvärr.
    Det ser ut som att ringa till Call Centre är enda sätt att boka.
     
    1 person likes this.
  3. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Handlar det om ett fel eller sk. "married segments"? De flesta flygbolag visar inte samma platstillgång STO-LON-NYC som STO-LON & LON-NYC separat. Detta för att om exempelvis STO-LON är rätt fullt ska det inte hindra dem från att sälja en dyr affärsklassbiljett mellan STO och NYC. Så genom att visa färre platser för de som bara vill resa till LON kan du tjäna mer pengar på någon som vill resa till NYC. Fungerar även omvänt.

    En del flygbolag tillämpar samma princip på bonusbiljetter (KLM bla. om jag minns rätt), något jag tycker är otroligt elakt. Så det kan vara att British Airways avsiktligt visar färre bonusplatser för hela sträckan.
     
  4. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    I detta fallet handlar det om partner flyg med Cathay Pacific och QF så jag tror inte det har något med married segments, sedan blev det dyrare när man vill ha båda segmenten på samma biljett än om man köper dem var för sig. Misstänker "bara" att det är fel i systemet.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×