Fel poängkostnad för award resa CPH - EWR?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JohanE, 14 Mars 2016.

1. JohanE

JohanE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ledsen att göra alla besvikna men det är inget fynd jag hittat utan snarare tvärtom. Jag har tittat på att flyga till NYC i slutet av maj och nyttja en AMEX 2-4-1 kupong. Utresan är i Business och hem i Plus. Utan 2-4-1 går denna resan på 180.000 poäng, men när jag väljer 2-4-1 så får jag pris på 100.000 poäng, varför inte 90.000 poäng, väljer jag Go i stället på hemresan så är priset 80.000.

Är det jag som missat något eller har SAS ett fel på sin hemsida?

upload_2016-3-14_19-57-14.png

Jag har redan bokat resan med direktflyget från EWR på hemresan men vill kolla om jag borde kontakta SAS för att få tillbaka 10.000 poäng, vad säger ni?

Gus gillar detta.
  2. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontakta dem, bör vara fel på systemet.

3. Sven

Sven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Råkat ut för detsamma. GOT-DXB, Lufthansa, business ut o ec hem. Enl. Tallin var det det dyraste benet som styrde priset.

4. mha321

mha321 Medlem

Är det inte så att det ska vara dyraste benet som styr priset om det är en star alliance award, men om det är rena sas-flygningar så är det blandningen?

5. Filip

Filip Medlem

Nej det är inte fel på systemet, det är väl snarare voucherreglerna som säger att dyraste benet gäller.

Rättar mig själv... ring och boka, det skall kunna gå att mixa utan dyraste benet. Kan kanske ha att göra med att Plus är "nytt" för awardbokningar.

Last edited: 14 Mars 2016
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är skillnad på Star Alliance Award och SAS Award. Bokar man med SAS så betalar man vad för respektive klass.
    Är det med Star Alliance så får man betala för dyraste klassen för hela resan. I ditt fall är det med andra ord korrekt att du måste betala för business både ut och hem även om hemresan skedde i economy.

Johan Hbg gillar detta.
  7. Lippi

Lippi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde SAS som hänvisade till Tallinn-kundtjänsten. Väl där fick jag snabbt svar att de skulle återföra de 10k poängen så snabbt som möjligt.

Gus och Filip gillar detta.
  8. JohanE

JohanE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde Tallinn och avdraget ändrades från 100K till 90K samma dag.

Gus och AABack2ARN gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!