Senaste nytt

Fel efternamn i bokad biljett

rob74

Medlem
Jag har ett par goda vänner som först gifte sig borgerligt, och sedan hade kyrklig vigsel. Ska inte vara möjligt, men de (läs: bruden) har en stark vilja och brukar lyckas med det mesta.

Finns ju en del fall där man har gift sig borgerligt och därefter i kyrkan haft en "välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap"...
 

Nemo

Medlem
Finns ju en del fall där man har gift sig borgerligt och därefter i kyrkan haft en "välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap"...
Men så var det inte i detta fall. Hon lyckades få prästen att genomföra vigsel med
"Inför Gud och i denna församlings (dessa vittnens) närvaro frågar jag dig, NN:
Vill du ta NN, till din hustru/maka/man/make
och älska henne/honom i nöd och lust?" och sedan kommer "...välsigna NN och NN i deras äktenskap..."
 

rob74

Medlem
Men så var det inte i detta fall. Hon lyckades få prästen att genomföra vigsel med
"Inför Gud och i denna församlings (dessa vittnens) närvaro frågar jag dig, NN:
Vill du ta NN, till din hustru/maka/man/make
och älska henne/honom i nöd och lust?" och sedan kommer "...välsigna NN och NN i deras äktenskap..."

Ser man på!
Ja, den har jag inte varit med om tidigare. Måste sondera lite bland kollegorna... :)
 

AABack2ARN

Medlem
Hej,

Sorry, mitt misstag. Så här ser resan ut:

Köpenhamn – Dusseldorf EY 1492
Operated by Air Berlin

Dusseldorf – Abu Dhabi EY 1998
Operated by Air Berlin

Abu Dhabi – Mahe Island EY 4119
Operated by Air Seychelles

På hemvägen är det Etihad som flyger alla sträcker förutom mellan Dusseldorf och Köpenhamn.

Alla segment har Etihad flygnummer. Tack för hjälpen!

Det känns som Ethiad är den part som (eventuellt) kommer kunna hjälpa dig. Segmentet med Air Seychelles kommer nog dessvärre inte hjälpa dig att göra detta enklare...
 
Framgång!

Efter upprepade kontakter med Etihad, med olika anledningar till varför det inte skulle gå eller att det är totalt omöjligt lyckades jag till slut nå en högre supervisor. Efter lite diskussion blev jag ombedd att skicka in ett formellt dokument från ambassad/myndighet om att jag faktiskt hade ansökt om ett namnbyte och att det hade blivit trassel.

Jag ordnade det via vår närmaste polisstation. Dagen efter att de hade fått dokumentet ringde de upp och bytte namn. Jag fick betala totalt 100 USD för detta.

En slutsats som jag drar av detta är att jag aldrig ska ge upp när jag diskuterar med ett flygbolag. Jag har tappat räkningen på hur många gånger någon i deras kundservice har sagt nej eller skickat mig till fel person.

Jag uppskattar verkligen att Etihad löste problemet på ett bra sätt, och jag kommer att prioritera att välja dem i regioner där de flyger. Slutet gott, allting gott!
 
Toppen