Senaste nytt

Fast track vid bonusresa med SAS

Delayed

Medlem
Dock lägger jag alltid till mitt eb-nr i automat eller incheckningsdisk, för att underlätta lounge etc.
Jag har alltid förutsatt att om man köper en bonusresa med EB-poäng från sitt EB-konto så läggs EB-numret till med automatik. Har dock aldrig brytt mig egentligen, eller kollat, då man ändå inte får några poäng men varför läggs det inte in automatiskt?
 

johhenrik

Medlem
Jag har alltid förutsatt att om man köper en bonusresa med EB-poäng från sitt EB-konto så läggs EB-numret till med automatik. Har dock aldrig brytt mig egentligen, eller kollat, då man ändå inte får några poäng men varför läggs det inte in automatiskt?
Fråga SAS... men det har varit så länge.
 

WF789

Medlem
Jeg ble nektet fast-track på OSL denne uka. "Vakten" sa at man måtte reise på businessklasse og at gullkort ikke gjaldt. :rolleyes: ..og det var jo bare 10 min kø i den ordinære.
Sto SK*E på billetten, så mulig det hadde betydning, men kom inn i loungen uten problem. (reiste på "beste tilgjengelighet")
 

agehall

Medlem
Sto SK*E på billetten, så mulig det hadde betydning, men kom inn i loungen uten problem. (reiste på "beste tilgjengelighet")
Står det SK*E har inte din status registrerats helt korrekt, så det förvånar mig inte att det inte fungerar i fasttrack då.
 

WF789

Medlem
Var det jeg tenkte først, men kom inn i loungen uten problem og hjelp, så det må jo ha vært registrert på et vis.
 

agehall

Medlem
Var det jeg tenkte først, men kom inn i loungen uten problem og hjelp, så det må jo ha vært registrert på et vis.
Jo, men loungen är SAS egen, dvs de kan mycket väl dubbelkolla ditt EB-nummer på helt andra sätt än vad Fasttrack gör, så du kan inte riktigt jämföra de två rakt av.
 

Guiden

Medlem
Kollade reglerna och verkar som SAS uppdaterat dem så man har Fast track oavsett biljett typ nu.

Fast Track är öppet för dig som:

  • Reser i SAS Business eller SAS Plus i Chicago och San Francisco och på skandinaviska och europeiska flygplatser.

  • Är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem och reser med SAS eller ett annat Star Alliance-bolag (gäller oavsett biljettyp).

  • Reser i SAS Business med en av våra samarbetspartner på ett flygnummer som börjar med SK.

  • Är EuroBonus Silver-medlem och reser under sommaren (8 jul – 20 aug) eller julen (17 dec – 8 jan).
  • Ta med en gäst: Du som är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem får ta med dig en gäst eller dina närstående familjemedlemmar genom Fast Track (Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn). Detta gäller när alla reser med samma flyg med SAS.
 
Toppen