Senaste nytt

Fast track vid bonusresa med SAS

joemume

Medlem
Jag har aldrig haft några som helst problem med varken fast track eller lounge på SAS-awards, tror inte det är något att oroa sig över. I värsta fall - visa kortet.
 

Agö

Medlem
Det har också stått så i flera år. Har diskuterats här tidigare. :)
Källa på det? I vart fall stod det inte så den 6 april 2015. Se mitt citat i denna tråd. Gäller ej bonusbiljett står alltså inte i texten.

Star Alliance Fast Track | Side 6 | BusinessClass.dk forum | 350 000 indlæg om rejser

"Har vi fått någon visshet i om passagerare som reser i affärsklass med Lufthansa får FT (via SAS) på Kastrup? Pax har inte EBG. Mycket spekulationer här, ingen med fakta? Vad betyder det fetade och understrukna nedan?

  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Wideroe Business eller Economy Extra
    • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
    • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner
Fast Track - SAS"
 

Wendestam

Medlem
De gånger jag flugit på bonusbiljett (på SAS) har det inte stått SK*G eller EBG/EBD på det printade boardingkortet. Dock har jag alltid kommit igenom fast track genom att visa upp mitt EBG/EBD kort då jag åkt i Go/Economy.

OM jag skulle bli stoppad skulle resultera i ett väldigt surt mail till SAS...:mad:
 
Jag fick be dem i businessdesken vid incheck att lägga in EBD-numret. Testade aldrig automaterna då det var kö dit. Knepigt att de inte går att lägga in det direkt vid bokning. Jag hade heller inga problem med fast tracken (annat än att jag blev utvald till någon extra kontroll, så särskilt snabbt blev det inte :) )
 

Agö

Medlem
Det har jag ingen. Jag hade kunnat svära på att det har diskuterats här tidigare, men när jag söker hittar jag bara ett inlägg från @Dr. Miles för några månader sen. Kanske det som mitt minne lurar mig med.
Det tror jag. Jag ser detta tillägg som en "nyhet", inte minst då jag uppenbarligen citerat texten så sent som i april i år. Frågan är vad som triggat detta och om det faktiskt är tänkt att bli en skillnad där. Det står ju tydligt att EBG/D inte har FT när man reser på bonusbiljett.
 

fcx

Medlem
Det har jag ingen. Jag hade kunnat svära på att det har diskuterats här tidigare, men när jag söker hittar jag bara ett inlägg från @Dr. Miles för några månader sen. Kanske det som mitt minne lurar mig med.

Det tror jag. Jag ser detta tillägg som en "nyhet", inte minst då jag uppenbarligen citerat texten så sent som i april i år. Frågan är vad som triggat detta och om det faktiskt är tänkt att bli en skillnad där. Det står ju tydligt att EBG/D inte har FT när man reser på bonusbiljett.

Jag ställde frågan till SAS och fick ett snabbt (mindre än två timmar, bra jobbat!) och konkret svar:

Tack för ditt mail till SAS EuroBonus

Det stämmer att EuroBonus biljetter bokade endast med poäng är
undantagna ifrån FastTrack. (X och I-klass)
Jag vet att detta har varit uppe till diskussion inom SAS EuroBonus för
att ev hitta en lösning på detta.

Jag har dock ingen information om när detta ev skulle kunna ske.
Jag beklagar , men tills vidare gäller detta undantag ifrån FastTrack
utnyttjande.
 

anjak

Medlem
Nån som kan förstå logiken i detta, man får ju fortfarande lounge på bonusbiljett? Så många kan det ju inte vara så att det skulle fylla upp fast track kön i så fall skulle man väl också plocka bort loungen.
 
Toppen