Senaste nytt

Fast track service på Bangkok Suvarnabhumi

jtq

Medlem
Tack för alla tips och svar!

Om man vill köpa brunna version av Fast Track kupong(Premium Lane), kan man köpa den runt 400-500 THB/st på många resebyråer i Bangkok. Det fungerar både inresa och utresa till/från Bangkok flygplats.

Ska köpa på mig några sådana på nästa resa, mycket billigare än de fast track tjänster som företagen i länkarna erbjuder. Har de någon speciell giltighetstid?
 

Dr. Miles

Expert
Ska köpa på mig några sådana på nästa resa, mycket billigare än de fast track tjänster som företagen i länkarna erbjuder. Har de någon speciell giltighetstid?

Jag har inte köpt själv men jag antar att det inte står något datum som det finns på kupongen som man får från flygbolaget.
 

JonW

Medlem
Ska tillägga att jag aldrig nånsin sett någon kö värd namnet till immigration ut från BKK, den processen är så mycket snabbare per pax + att folk anländer inte så stötvis som vid arrival.
Så jag skulle aldrig lägga några pengar på det, men jag kan förstås inte lämna några garantier....
 

Dr. Miles

Expert
Ska tillägga att jag aldrig nånsin sett någon kö värd namnet till immigration ut från BKK, den processen är så mycket snabbare per pax + att folk anländer inte så stötvis som vid arrival.
Så jag skulle aldrig lägga några pengar på det, men jag kan förstås inte lämna några garantier....
Jag har sett långa köer runt kl. 22 för utresa men det var då de höll på med ombyggnad av säkerhetskontroll&immigration. Kanske det är annorlunda nu.
Jag behåller en Premium Lane kort ifall jag behöver använda Fast Track för utresan. Kortet fick jag av Singapore Airlines som jag inte använde.
 

Dr. Miles

Expert
Jag märkte att folk som är över 70 år gamla, handikappade, gravida elller dem som reser med infant kan också använda Premium lane (fast track) utan Premium lane kupong på Bangkok Suvarnabhumi flygplats (BKK) när jag var där sist.
Detta gäller oavsett vilket flygbolag / vilken kabinklass man flygger med / i.

Fast lane, 02.jpg
 

NotRyan

Medlem
Jag märkte att folk som är över 70 år gamla, handikappade, gravida elller dem som reser med infant kan också använda Premium lane (fast track) utan Premium lane kupong på Bangkok Suvarnabhumi flygplats (BKK) när jag var där sist.
Detta gäller oavsett vilket flygbolag / vilken kabinklass man flygger med / i.

Visa bifogad bild 74951
Eller så sätter du helt enkelt på dig en orange munk-utstyrsel :)
 

Emilio

Medlem
Såna fast track kuponger, jag antar att man måste ha boardingpass för samma flygbolag som det står på kupongen? Svärföräldrarna flög in till Bangkok med Finnair och fick varsin fast track-kupong som dom fick behålla, men då jag oftast flyger med Thai så antog jag att jag inte kunde använda dom. Skulle jag ha kunnat använda dom ändå?
 

famhanssons

Medlem
Såna fast track kuponger, jag antar att man måste ha boardingpass för samma flygbolag som det står på kupongen? Svärföräldrarna flög in till Bangkok med Finnair och fick varsin fast track-kupong som dom fick behålla, men då jag oftast flyger med Thai så antog jag att jag inte kunde använda dom. Skulle jag ha kunnat använda dom ändå?
Det går alldeles utmärkt. Finns ingen anknytning till någon flight. Jag tittade på min nu och det finns inget datum heller. Vill minnas att de sett likadana ut i åtminstone 3 år.
 
Toppen