Fast Track på flyg med Star Alliance med Turkish Airlines Elite ut från Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jaern, 22 Januari 2014.

1. jaern

jaern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Go Kväll,
    Säkert redan diskuterat och besvarat ämne, men jag hittar inte något via sökfunktionen...

Om man reser med *A (i detta fall Lufthansa) ut ifrån ARN, med status TK Elite kan man använda fast track då?

Jag vet att det inte går att använda när jag flyger TK så misstänker att det inte går, men ville fråga ändå för att optimera tiden tidigt imorn bitti. :)

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, detta ska inte fungera.

Fast Track - SAS

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast jag tror förvisso att du har FT om du åker Lufthansa Business.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt reglerna så får man ingen fasttrack. Däremot håller vakterna på ARN sällan någon någon koll på vad som gäller, och det räcker ofta att man viftar med kortet för att bli genomsläppt.

2 personer gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker du? Jag tycker att jag måste scanna boardingkortet varje gång jag går igenom FT på Arlanda/Köpenhamn. På skärmen bredvid kommer det då upp "Fast Track OK" eller någon liknande.

1 person likes this.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir också tvungen att scanna boardingkortet och jag misstänker att det kommer upp "icke OK" på skärmen. Dock ignorerar de skärmen om jag har kortet framme. Har än så länge inte blivit avvisad. På CPH där det är SAS personal som bemannar fasttrack har de koll på reglerna och är stenhårda. Lyckligtvis har jag ett par fasttrack vouchers redo i plånboken för dessa situationer ;)

charlesswe och Agö gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Slutsats till trådstartaren=kör på!

1 person likes this.
  8. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är det nog, kollade på kontrollantens skärm idag när jag drog en Lufthansa eco-biljett märkt med SK*G. Det poppade upp stora röda bokstäver något i stil med "passenger not entitled to fast track".

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Då måste det vara något galet med systemet, att den inte kände igen din EBG-status... För fasttrack skall du ha...

Mvh
    /NotRyan

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har blivit avvisad. Reste med TK och visade upp EBG :mad:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!