Senaste nytt

Fast track och lounge i Prag

Nemo

Medlem
Det är inte självklart vilka regler som gäller på Erste Premier Lounge.

Från infon på Prag flygplats hemsida är det inte givet.
Erste Premier Lounge | Vaclav Havel Airport Prague, Ruzyne
Services of ERSTE Premier Lounge are intended for:
    • client, who will pay the single entry fee at the reception (CZK 720 / 1 person)
    • ERSTE Premier Lounge Voucher holders
    • holders of payment card with ERSTE Premier logo or Česká spořitelna Premier logo
    • Business Class Passengers with Czech Airlines, Czech Airlines' contractors and members of the Sky Team Alliance
    • holders of Česká Spořitelna Premier Card, OK Plus Platinum Card, OK Plus Gold Card, Sky Team Elite Plus Card, OK Plus Silver Card, Priority Pass Card, Diners Club International Card, T-Mobile's Top Program Card, Airport Angel Card
For using ERSTE Premier Lounge contact your airline´s representative.

Info från SAS hemsida ger att EBG och högre ha tillgång till loungen, men var finns Harmony lounge?
Guld - SAS
  • When traveling on a same-day outward ticket on a scheduled flight with SAS, Wideroe, Star Alliance carrier or Estonian Air, you have privileged access to lounges operated by Star Alliance carriers and other SAS EuroBonus partner lounges.
  • You can choose to bring one (1) guest or invite immediate family members (wife/husband/partner and own children, maximum 4 family members) to SAS lounges.


    • Guldmedlemmar med ett boardingkort till en utrikesdestination med SAS eller en Star Alliance-partner, är välkomna till SAS- och Star Alliance lounger samt SAS samarbetspartners lounger. Guldmedlemmar har även tillgång till SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.
    • Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen.
Hr hittar du loungen - SAS
PragTjeckien Harmony Lounge Transitområdet

Lounge Finder på Staralliance.com ger inget tillträde till Harmony lounge för status, enbart för Plus-biljetter.

Bild på entrén till loungen ger inget tillträde för Star Alliance generellt. IMG_0654.JPG
 

Dr. Miles

Expert
Bild på entrén till loungen ger inget tillträde för Star Alliance generellt. Visa bifogad bild 35263
Just precis.
T ex Brussels Airlines (SN) och Turkish Airlines flyger till/från Prag men det ser inte ut som de har kontrakt med den här loungen

Jag noterade samma, SAS logo finns där, men inget som Star Alliance... Det var dock inga problem att komma in med en C-biljett från SAS.
Det är självklart inga problem när man reser i SAS Plus.
SAS har kontrakt med den här loungen ju.
 

Nemo

Medlem
Just precis.
T ex Brussels Airlines (SN) och Turkish Airlines flyger till/från Prag men det ser inte ut som de har kontrakt med den här loungen.
Brussels Airlines har kontrakt med Menzies som ligger mittemot. Det polska flygbolaget LOT, Star Alliance-bolag tillika integrerad partner till Lufthansas Miles & More, har också kontrakt med Menzies.

IMG_0653.JPG
 

El0

Medlem
Blir inte riktigt klok av att läsa denna tråd. Verkar vara olika budskap :)
Nästa vecka åker jag från Prag som *G (EBG) i sas GO (bokningsklass V, ungdomsbiljett).

1) Har jag access till någon lounge?
2) Får jag isåfall gästa min kompis som är statuslös?

Tusen tack på förhand!
 
Last edited:

El0

Medlem
Det beror på vilken loungevärdinna som jobbar på dagen.

En Lufthansa Senator fick inte gästa sin medresenär. Jag skrev om detta inlägg nr. 17 i den här tråden.
Fast track och lounge i Prag | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Precis! Det var det jag blev så förvirrad av.
Jag testar och återkommer med resultat i vilket fall.

Tusen tack för era snabba svar... BC är verkligen underbart, får hjälp med kluriga frågor på bara några timmar, nu slipper jag ligga sömnlös ikväll! :)
 
Toppen