Fast track med SAS Plus på Newark?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Akt, 18 Mars 2014.

1. Akt

Akt Medlem

Hej!

Eftersom min optiontown uppgradering gick igenom (men bara till Plus) på vägen till EWR börjar jag fundera på hur det blir på hemresan om den går igenom där med. Har SAS Plus tillgång till fast track på EWR? Jag har kollat på SAS sida och där finns det 2 olika informationer som går emot varandra.

Denna säger att Fast Track endast gäller Business och EuroBonus Gold på EWR:
    Fast Track - SAS

Medan denna jag hittade när jag googlade frågan säger att SAS Plus och SAS Business har tillgång till Fast Track på EWR (verkar dock vara gammal?):
    Flights from Newark Airport ? New York to Scandinavia - SAS

Någon som rest och/eller vet hur det ligger till?

2. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kom igenom fast track på EWR när jag reste i Plus i aug förra året.

3. Hylve

Hylve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte från EWR i Plus förra veckan och hade då tillgång till fast track.

4. ESSA

ESSA Medlem

Jag blev uppgraderad via optiontown till Plus på hemvägen från EWR. Fick både business incheckning, prio bagage, fast track och lounge.
    Lycka till!

5. Akt

Akt Medlem

Låter riktigt bra alltså :), tack för alla svar! Får hoppas OT levererar en uppgradering på hemvägen också alltså.

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Newark får så gott som vem som helst (flygbolagsbrandade kreditkort, silverkort, kort ur cornflakespaket m.fl.) Fast Track så SAS Plus borde helt klart ingå i den gruppen! Se bara till att personen som checkar in dig klämmer fast den berömda gröna klisterlappen som ger dig Fast Track. Gör de inte det självmant kan man alltid be om det. :D

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så det är fortfarande den där gröna klisterlappen som gäller?

8. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har faktiskt inte testat att använa Fast Track på EWR som EBG, när jag rest i Economy men enligt SAS sida så är det ju OK.
    Har dock för mig att det står på skylten att det bara gäller Businessclass?

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte behövt testa, men jag antar att om man fortfarande behöver den gröna klisterlappen så räcker det inte med en webcheckin utan man måste verkligen gå förbi någon av diskarna. Underbart system...

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!