Fast track i Tax-free butiken?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Wendestam, 5 Augusti 2015.

1. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min flickvän droppade den briljanta idén, enligt henne, om att införa "fast track" i tax-freen på ARN T5. Var lite halvsena senast på ARN och då det kryllade av charteravgångar just vid den tidpunkten (tidigt på morgonen) så föddes idén om att införa en "snabbkassa".
    Visst vore det en kul idé? :) Antar dock att den blir svår att genomföra...

2. MaBe

MaBe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns väl i form av förbeställning redan?

3. Min tanke när jag läste rubriken var, någon har äntligen flyttat bort alla vagnar så man kan ta vänster direkt efter security för att slippa Tax freen =)

4. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, ja det hade ju varit en bra början. :)

sembl och Fredrik Jeanson gillar detta.
  5. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha...underbar @agehall! Så sant. En fråga dock, är det tillåtet att muttra halvhögt eller är det ohyfsat? Vad är korrekt beteende i den beskrivna situationen?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Be dem fara åt h-vete! Högt och ljudligt.

Om folk inte kan gå i en rak linje utan vinglar över hela gången, gärna med sitt handbagage på två hjul efter sig, så att de tar upp extra mycket plats, så bör de få veta om det.

Jag har inget emot folk som vill handla taxfree, däremot har jag noll förståelse för folk som är ivägen och inte ens bemödar sig att fundera över att de skulle kunna vara det. Vill man handla taxfree, så vikar man snabbt in bland hyllorna och kan där gå i lugn takt och titta på varorna. Men i den stora gången ska man inte vara ivägen.

henrik l, Mikael64, Ozz och 5 andra gillar detta.
  7. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok! OT, ligger jag dåligt till eller angränsande till ovannämnda grupp om även jag har ett handbagage på två hjul ?

8. jlarsson

jlarsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just av denna anledningen avskyr jag CPH som pesten, då det är så många butiker och trånga gångar att det alltid är fullt med fönstershoppare som har baggage/baggagevagnar flera i bredd och stoppar upp alla som behöver ta sig fram :(

Men jag misstänker att jag får leva med det :)

Mikael64 och agehall gillar detta.
  9. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En gång var det inga vagnar till vänster! Blev liksom två minuter mer i loungen helt plötsligt!? :eek:

Dr. Miles, sembl och agehall gillar detta.
  10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dags att installera ringklocka på ditt handbaggage?

henrik l, edlundo, Börnen och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!