Senaste nytt

Fast track i Göteborg med business på Lufthansa?

Syversen

Medlem
Men Säve har ju varit borta i flera år... En timmes kö till security låter extremt - när förekommer det på Landvetter? Jag kan inte riktigt föreställa mig hur långt ner i terminalen den kön måste sträcka sig.

Efter att säkerhetskontrollen för inrikes och utrikes slogs ihop är det periodvis väldigt långa köer. Om det är en timme kan jag inte uttala mig om men hela väntytan innan säkerhetskontrollen är fylld ibland. Så FT på Landvetter är riktigt nyttigt nu för tiden.
 

NyfikenGrau

Medlem
Gick igenom denna säkerhetskontroll (ej fast track) igår morse, gick mycket smidigt men var ju söndagmorgon så knappast någon intensiv restid. Dock kan jag absolut se hur det blir helt tjockt där på vardagsmorgnar eller sena eftermiddagar, så att det finns stor nytta med en fast track. Landvetter har ökat till ett så pass högt passagerantal numera att en säkerhetskontroll ju är för lite. På något sätt måste man bygga en till någonstans om det inte ska leda till kroniska förseningar.
Fantastiskt smidig flygplats i övrigt måste jag säga.
 
Kan bara instämma i att det blivit väldigt långa köer vid vissa tider. Flög 27/9 KLM 6.10 då var det kö ut till entrén. De hade öppnat säkerhetskontrollen vid gamla inrikes och det var kö genom nästa hela gången från utrikes till inrikes. Flyger mest SAS och har då alltid fast track vilket som sagt behövs. Amex Platinum har nu Fast track oavsett bolag vilket kan vara intressant alternativ.
 

Niclas.J

Medlem
Landvetter har ökat till ett så pass högt passagerantal numera att en säkerhetskontroll ju är för lite. På något sätt måste man bygga en till någonstans om det inte ska leda till kroniska förseningar.
Fantastiskt smidig flygplats i övrigt måste jag säga.

Det finns en säkerhetskontroll till, i gamla inrikeshallen. Den används fortfarande, men tror den främst är öppen för just inrikesflyg under vardagsmorgnar. Jag gick igenom där senast i våras vill jag minnas.
 

Niclas.J

Medlem
Tror jag vet vilken som avses nu, längst bort till höger genom den smala korridoren, på bottenplanet? Hr gått igenom där en gång till och med, men den är konstigt nog inte skyltad, inte vad jag sett iaf.

https://www.swedavia.se/globalassets/goteborg/terminalkarta/got_fore_sak_a3.pdf

Det stämmer, men den är som sagt bara öppen ibland (om ens öppen alls nu, det verkar lite oklart). Jag ska dit imorgon, ska försöka komma ihåg att kolla! :)

Du kan även komma direkt till den, utan att gå genom korridoren, genom att gå in genom entredörrarna till inrikeshallen. Alltså den första "snurran" när man kör in på området.
 
Toppen