Fast track för Norwegians fullflexresenärer på Arlanda terminal 5

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Jacob, 29 Maj 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

I samband med flytten till terminal 5 introducerar Norwegian även fast track säkerhetskontroll i terminal 5. Enligt pressmeddelandet ges tillträde till passagerare med Full flex biljett.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gissar att det är samma fasttrack som SAS, eller öppnar de en egen ny?

3. Jacob

Jacob Medlem

Norwegians incheckningsområde ligger i gamla avgångshallen, det är Air France/KLMs gamla incheckningsdiskar de tagit över som ligger i närheten av B-piren.

Jag förmodar att det tillkommit någon slags fast track vid säkerhetskontrollen till B-piren, allt annat känns konstigt, men någon får gärna kolla vid nästa Arlandabesök.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har ju byggt om en massa vid den säkerhetskontrollen, så de kommer säkert att få en egen fast track där borta.

5. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt för de som nu reser på Norwegians dyraste biljetter. Men vad hände med att Norwegian är ett lågprisbolag, eller är det något de lurat oss att tro?

1 person likes this.
  6. ski

ski Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu på morgonen såg jag att det fanns en Norwegian fast lane vid securityn närmast Sky-City

7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast Track funkade jätte bra idag i ARN. Kom förbi hela kön. :)

1 person likes this.
  8. Mr.C

Mr.C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ett tag sen man var förbi SEC B på ARN (mot sky city), gick förbi idag och insåg att det var en ganska stabil kö, lite som när TG ska iväg eller lite av Chartrarna på B piren där DY och vissa andra bolag brukar ju jazza in. Men jag blev så försvånad att DY FAST TRACK (priority lane) var bommad. Jag skulle inte vara helt nöjd om jag betalade det där "lilla" extra (som brukar vara ganska bra påslag). Och så får man stå där och titta på en skylt och en stängd priority lane. lite skumt. Men kanske inte var några DY avgångar alls?!? Men klockan var ändå 14,55 en torsdag. :rolleyes::confused:

2012-08-29 DU.jpg

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!