Senaste nytt

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus

[QUOTE="Golfkillen, post: 481387, member: 2616Har någon lyckats att ringa och bara be de räkna om bränsletillägen? Folk fick ju tillbaka 40k poäng när de ändrade poänguttaget till Asien. Detta gäller biljetter ej bokade med 2-4-1 utan en vanlig award.[/QUOTE]

Jag ringde Tallin och fick bränsletillägget omräknat utan att boka om. Fick dock betala 150kr i ombokningsavgift per biljett. Detta var en 2-4-1 resa med Thai, ARN - BKK.
 

chazzie

Medlem
Onekligen goda nyheter!

Jag vetinte om set är eftermiddagstuppluren som nyss gick av stapeln här i Bangkok eller om jag bara är trög, men om jag förstått det rätt så är det:

* En fast summa för utresan
* En fast summa för hemresan
* En summa per leg i flighterna i Europa

Eller var det i Europa bara när man tar ut en award intra-Europa?
 

MajaKlara

Medlem
Testade i dag när jag talade med Tallin i annat ärende att be att få bränsletillägget omräknat på en resa bokad i april för resa i juni. Fick svaret att det inte var möjligt. Överväger göra nytt försök genom att testa lägga till ett leg till resan och senare avboka detta leg.
 
Testade i dag när jag talade med Tallin i annat ärende att be att få bränsletillägget omräknat på en resa bokad i april för resa i juni. Fick svaret att det inte var möjligt. Överväger göra nytt försök genom att testa lägga till ett leg till resan och senare avboka detta leg.
Når i april booket du denne? Har en reise som ble booket 27.04 og som jeg er på nå. Er det noen som vet om det var slutten av april eller begynnelsen av mai disse reglene trådde i kraft? Kontoret var stengt nå dessverre.
 
Rubriken nämnder ARN-BKK, men gäller detta alla awardresor med *A? Bokade min för någon månad sedan med ca 4000 totalt i skatter/avgifter. Innebär det ni skriver att jag bör ringa och boka om/av för att få ner priset till ca hälften? Gäller en award med olika *A bolag CPH-CDG-BKK-SGN-NRT-CPH

Inte helt solklart för mig, men från de sista två sidornas inlägg så gissar jag att jag kan ringa Tallinn och lägga till CPH-OSL på hemresan, få billigare pris, ringa igen och ta bort sista benet. Har jag tolkat detta rätt?
 

011430121

Medlem
Inte helt solklart för mig, men från de sista två sidornas inlägg så gissar jag att jag kan ringa Tallinn och lägga till CPH-OSL på hemresan, få billigare pris, ringa igen och ta bort sista benet. Har jag tolkat detta rätt?
Ja, du får en avgift på totalt 300kr, 2x150kr i ombokningskostnader. Trevlig resa.
 
Toppen