Senaste nytt

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus

011430121

Medlem
Jag ringde i går och frågade om det gick att få tillbaka mellanskillnaden mellan nuvarande bränsletillägg och de jag hade betalt, fick ett nej. Hon erbjöd att boka av och jag skulle få hela beloppet tillbaka, då sa jag nej, platserna kan försvinna. Frågade om hon kunde lägga på ARN-HEL och se vad som hände med priset.
Originalbokningen är ARN-MUN-BKK och retur. I dag ringde tjejen från Sveg tillbaka och så att tilläggen hade blivit 2600 kronor mindre och det skulle återbetalas minus 150 kr i ombokningsavgift och en kostnad på 65 kronor för ARN-HEL tyckte att hon sa att det var en flygplatsavgift. Det tillkommer ytterligare en avgift på 150 kronor, måste boka av ARN-HEL, jag kommer att skicka bagage från BKK.
Tack @kexxcream och övriga för informationen om detta.
 

jumbooze

Medlem
Jag ringde i går och frågade om det gick att få tillbaka mellanskillnaden mellan nuvarande bränsletillägg och de jag hade betalt, fick ett nej. Hon erbjöd att boka av och jag skulle få hela beloppet tillbaka, då sa jag nej, platserna kan försvinna. Frågade om hon kunde lägga på ARN-HEL och se vad som hände med priset.
Originalbokningen är ARN-MUN-BKK och retur. I dag ringde tjejen från Sveg tillbaka och så att tilläggen hade blivit 2600 kronor mindre och det skulle återbetalas minus 150 kr i ombokningsavgift och en kostnad på 65 kronor för ARN-HEL tyckte att hon sa att det var en flygplatsavgift. Det tillkommer ytterligare en avgift på 150 kronor, måste boka av ARN-HEL, jag kommer att skicka bagage från BKK.
Tack @kexxcream och övriga för informationen om detta.
Den här tänkte jag knycka, lägger till HND-KIX. Sparar 1000sek ändå
 

Impendill

Medlem
Ringde idag för att boka om kommande resa i vinter med Eurobonus-poäng.

Flygen:
GOT-MUC LH, M
MUC-BKK TG, F
BKK-SYD TG, F
SYD-AKL NZ, C
AKL-CHC NZ, M

BNE-BKK TG, C
BKK-MUC TG, F
MUC-GOT LH, M

Bokade om de två första benen så att det blir:
GOT - FRA LH, C
FRA-BKK TG, F

Ordinarie skatter och avgifter var 8600 kr per person. Vi är två som reser.
De nya skatterna är: 3440 kr per person! Vi får alltså tillbaka 5160 kr x 2 :)

Lyckan är total!

Jag ifrågasatte det aldrig utan trodde att de gjort en felberäkning. Biljetterna kom på mailen bara några minuter senare:)
 

Impendill

Medlem
Hade ett långt samtal idag med Tallin och fick veta att man har börjat debitera en bestämd summa (1078 kr per enkelväg per person) vid award. Detta är något nytt och kom i kraft i början av maj. Ska bli intressant att se om det verkligen stämmer. Kanske kan vara anledningen till det låga priset?

Det verkar som att det stämmer.

Bokade om idag och så här såg det ut innan, respektive efter ombokning:



Skärmavbild 2016-05-14 kl. 17.43.44.png


Skärmavbild 2016-05-14 kl. 17.43.22.png
 
Jag har en bokning som är Köpenhamn - Paris - Bangkok - Singapore - Bangkok - München - Köpenhamn. Skatter på runt 6500 per person. Om jag förstår det rätt kan jag ringa och lägga på en ben till Arlanda för att räkna om skatterna och sen ta bort det benet igen?

Har någon lyckats att ringa och bara be de räkna om bränsletillägen? Folk fick ju tillbaka 40k poäng när de ändrade poänguttaget till Asien. Detta gäller biljetter ej bokade med 2-4-1 utan en vanlig award.
 

MajaKlara

Medlem
Vill stämma av om jag har förstått rätt och är tacksam för input. Har en *A award ARN-FRA-SEA och hem YVR-YYZ-FRA-ARN bokad i början av året för make och son i juni. Om jag lägger till ARN-HEL på hemresan så blir det en ändring och tillkommer ombokningsavgift, men jag tänar på att få det billigare bränsletillägget? Och jag kan senare ändra bokningen och ta bort sista benet ARN-HEL? På nuvarande bokning är bränsletillägget 3667 kronor/ticket. Det vore ju fantastiskt om man kan komma billigare undan!:)

Har en bokning för egen del ARN-LAX ut och YVR-YUL-BRU-ARN, men där är bränsletillägget bara 1523 på bokning gjord i mars, så där är det väl ingen prisskillnad.
 
Toppen