Senaste nytt

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus

Rubriken nämnder ARN-BKK, men gäller detta alla awardresor med *A? Bokade min för någon månad sedan med ca 4000 totalt i skatter/avgifter. Innebär det ni skriver att jag bör ringa och boka om/av för att få ner priset till ca hälften? Gäller en award med olika *A bolag CPH-CDG-BKK-SGN-NRT-CPH
 

kexxcream

Medlem
Rubriken nämnder ARN-BKK, men gäller detta alla awardresor med *A? Bokade min för någon månad sedan med ca 4000 totalt i skatter/avgifter. Innebär det ni skriver att jag bör ringa och boka om/av för att få ner priset till ca hälften? Gäller en award med olika *A bolag CPH-CDG-BKK-SGN-NRT-CPH

1078 kr x 2 = 2156 kr + ev flygplatsavgifter så lär du hamna på 2500-3000 kr.

Du har ett antal flygplatser. Någon tusenlapp lär du tjäna förutsatt att samma bokning kan göras om.
 

fcx

Medlem
Nu till den stora frågan. Debiterar SAS fast pris 116 EUR även på resor utan bränsletillägg (exempelvis intra-USA)?
 

seat56f

Medlem
En bekant har fått besked om en återbetalning (refund notice) på en existerande *A-bokning (gjord i april), där summan är väldigt lik differensen mellan de redan betalda avgifterna+YQ och maxsumman ovan (2*116eur+lite avgifter).

Det kan vara så att ändringen gäller retroaktivt utan ombokning, vilket man isf får säga vore väldigt generöst/smidigt.
 

jumbooze

Medlem
En bekant har fått besked om en återbetalning (refund notice) på en existerande *A-bokning (gjord i april), där summan är väldigt lik differensen mellan de redan betalda avgifterna+YQ och maxsumman ovan (2*116eur+lite avgifter).

Det kan vara så att ändringen gäller retroaktivt utan ombokning, vilket man isf får säga vore väldigt generöst/smidigt.
Vore intressant att veta om biljettnummret ändrats, om de(SAS) behövde göra någon som triggat detta
 

seat56f

Medlem
Vore intressant att veta om biljettnummret ändrats, om de(SAS) behövde göra någon som triggat detta

Fortfarande samma biljettnummer i checkmytrip som i originaldokumentet, och inga nya dokument har skickats ut.

Men vid närmre kontroll så stämmer inte biljettnumret på återbetalningen överens med bokningen, så kan vara ett falskt positivt alarm. Men det är väldigt oklart var pengarna isf kommer ifrån...
 

Jonas C

Medlem
En bekant har fått besked om en återbetalning (refund notice) på en existerande *A-bokning (gjord i april), där summan är väldigt lik differensen mellan de redan betalda avgifterna+YQ och maxsumman ovan (2*116eur+lite avgifter).
Antar att återbetalningar inte ges på avslutade resor bokade under samma tid?
 

Nilss1

Ny medlem
Prøvde å ringe Tallin for å forandre på et intra-Europa segment for å få ned YQ sum på en longhaul tur bestilt tidligere i år. De sa at det ikke gikk på billetter bestilt før de nye reglene trådde i kraft (de la så til flat rate 39 euro per leg på intra-Europa). Noen erfaringer med dette?
 
Toppen