Mattias Edstrom
Medlem
Fick precis ett mindre trevligt samtal från min bror. Han har genom en webbaserad resebyrå bokat ARN-EWR med United. Flygningen i sig utfördes utav SAS. Både han, och hans familj stod med på samma bokning och under samma PNR. När de kommer fram till Arlanda finns han inte med på bokningen, detta trots att de på förhand förbokat platser ombord osv. Enligt SAS och den resebyrå som bokat in dem berodde detta på något systemfel hos United. Fru och två barn är nu påväg till EWR. Min bror är kvar på Arlanda och har bokat in sig på hotell.
Jag behöver här expertishjälp för att kunna hjälpa min bror med bra tips på bästa sätt.
Vad kan han räkna med för kompensation p g a detta? Räknas detta som en nekad ombordstigning? Även då han inte blev incheckad.
Han har nu blivit ombokad till ett flyg imorgon.
Hade han vidare haft rätt till ombokning till annat flygbolag då han ville komma iväg idag? Han fick inget annat alternativ än att flyga imorgon. Självklart har t ex. BA betydligt fler avgångar via London.
Tack för tips och råd.
Mvh Mattias
Jag behöver här expertishjälp för att kunna hjälpa min bror med bra tips på bästa sätt.
Vad kan han räkna med för kompensation p g a detta? Räknas detta som en nekad ombordstigning? Även då han inte blev incheckad.
Han har nu blivit ombokad till ett flyg imorgon.
Hade han vidare haft rätt till ombokning till annat flygbolag då han ville komma iväg idag? Han fick inget annat alternativ än att flyga imorgon. Självklart har t ex. BA betydligt fler avgångar via London.
Tack för tips och råd.
Mvh Mattias