Senaste nytt

Fast i Hurricane Sandy! Tips?

Boston är cool. Tröstshoppade idag i stan, inget tyder längre på Sandy här.
Enligt denna bild postad i Instagram min gamla studiolägenhet är översvämmad. Vilken tur att jag nu bor på andra sidan av stan.
Photo by jesseandgreg • Instagram
Själv försöker nu ta första flyget till JFK imorgon. LGA är ute ur spelet för några dagar till.
 
Jag är för tillfället på Ritz-Carlton i FLL och har en planlagd vistelse här till onsdag 31/10 då det är meningen att jag ska flyga PBI-LGA på en Jetblue oneway. På grund av Hurricane Sandy däremot så riskerar jag bli fast här i Florida.
Hej! Hur har det gått för dig? LGA är öppet sedan igår. Däremot är det ren kaos på Manhattan.
 

JacobGBG

Medlem
Hej! Hur har det gått för dig? LGA är öppet sedan igår. Däremot är det ren kaos på Manhattan.

Tackar som frågar. Jo det har egentligen inte varit några problem för oss på semestern. United och JetBlue erbjöd båda generösa Cancelation/reschedule waivers som gjorde att vi fixa ihop det utan att behöva betala något. Vi fick stryka våra 4 dagar i New York från semester-schemat men det var ju inte så mycket att göra åt. Istället spenderade vi dom i Miami med att ligga på south Beach och käka på Joe's Stone Crab och dylikt.

Är nu hemma i Göteborg utan några fadäser. Dock så flög vi ut via EWR då LGA fortfarande är lite skakigt. Det var galet med folk på flygplatsen som följd och vi hade en 1h 5m connection från terminal A till C (efter försening) som vi lyckades fixa tack vare Uniteds goda service och artiga amerikaner som viftade igenom oss vid security.

Vi fick också sitta i ett av Uniteds nyinreda 767-300. Vi var väldigt imponerade av deras högkvalitativa AVOD system. Möjligtvis så är det lite för bra, för i ekonomi så kändes det varje gång bakomvarande knackade på skärmen.
 
Last edited:
250 tusen bilar sägs vara förstörda under Sandy enligt denna artikel i NY Times: www.nytimes.com/2013/01/13/nyregion/cars-flooded-by-hurricane-sandy-lure-unwitting-buyers.html?pagewanted=1&ref=nyregion

Här är 18000 bilar parkerade på en flygplats på LI vid Riverhead.

JP-CARS-popup.jpg


En kompis köpte en 2010 Honda CRV på online auktion för $11K men vid hämtning upptäcktes att bilen var Sandy drabbad, bilen åkte tillbaka till försäljning.
 
Toppen