Senaste nytt

Fast i Hurricane Sandy! Tips?

JacobGBG

Medlem
Jag är för tillfället på Ritz-Carlton i FLL och har en planlagd vistelse här till onsdag 31/10 då det är meningen att jag ska flyga PBI-LGA på en Jetblue oneway. På grund av Hurricane Sandy däremot så riskerar jag bli fast här i Florida.

Jetblue har erbjudit cancellation waivers på sin hemsida för resande fram till och med 31/10. Samtidigt så ligger detta datum nu i slutet av den period då Sandy väntas råda över NYC och trafik återupptas. Släpper jag mina platser jag har bokade den 31:a kan jag ju glömma att se dom igen när det väl blir dags. Samtidigt är det svårt att måtta på när man bör boka om till. Flyg tillbaka till Svedala går den 4/11 från EWR.

Hur skulle ni rese-gurus göra i en situation som denna? Vanligtvis så låter jag bara AMEX resebyrå lösa sånt här åt mig men nu händer detta för en gångs skull när jag är på en privat resa. Misstänker att reseförsäkring (Länsförsäkringar + köpt via AMEX) är skjuten i sank av Force Majeur förövrigt.
 

Senator

Moderator
Problemet är att åka till New York just nu inte är bättre. Guv. Cuomo håller på att stänga ner transport som buss och Subway.

Stanna och följ hotellets instruktioner, eller åk till Chicago om du kan åka hem den vägen sen...
 
All kollektivtrafik är avstängd i NYC. Igår ville man inte att ha några flygplan i NYC över natten så de flesta flygningar in efter 19.00 var inställda. Jag var på DTW och blev ombokad till första flyget till LGA på tisdag, ingen hotell erbjöds. De hade ställt ut metallsängar ute i hallen under skärmarna vilket såg inte så lockande. Jag lyckades få en plats på avgående flyget till BOS istället och kommer vänta ut här.
Vet inte hur det blir men banorna på LGA verkar vara översvämmade och på JFK vindstyrkan är över 40mph just nu.:(

JacobGBG, kan det vara någon ide för dig att boka om flyget till 1/11 då allt verkar lugna sig?
 
Last edited:
Tack, Senator.
Är fast i Boston till onsdagen. Alla flygningar till NYC på tisdagen är inställda. Tyvärr täcker inte min Amex något, man måste teckna en separat försäkring. Men jag har inte haft några utgifter utöver det vanliga.
FYI transfer från Boston Logan till Subway med Silver Line är gratis fram tills årskiftet på testbasis.
 
Tack, Senator.
Är fast i Boston till onsdagen. Alla flygningar till NYC på tisdagen är inställda. Tyvärr täcker inte min Amex något, man måste teckna en separat försäkring. Men jag har inte haft några utgifter utöver det vanliga.
FYI transfer från Boston Logan till Subway med Silver Line är gratis fram tills årskiftet på testbasis.

Frankenstorm försäkring? :p
 

Loffe

Medlem
Hur är läget i Boston? Verkar det rätt lugnt eller? Skall dit på lördag så är lite fundersam på hur mycket oreda Sandy ställer till med där.
Tack, Senator.
Är fast i Boston till onsdagen. Alla flygningar till NYC på tisdagen är inställda. Tyvärr täcker inte min Amex något, man måste teckna en separat försäkring. Men jag har inte haft några utgifter utöver det vanliga.
FYI transfer från Boston Logan till Subway med Silver Line är gratis fram tills årskiftet på testbasis.
 

jth

Medlem
Kan bara säga lycka till, alla som sitter fast i NYC med omnejd. Själv kom jag ut med sista BA-flighten från BWI i söndags kväll. Min sambo's familj bor nästan precis under orkanens förväntade spår så vi har en kontinuerlig kontakt. Än så länge inga stora problem förutom massor med regn och blåst. Dock verkar ju utvecklingen i NYC klart oroande med storbrand i Queens och översvämmad tunnelbana...
 
Hur är läget i Boston? Verkar det rätt lugnt eller? Skall dit på lördag så är lite fundersam på hur mycket oreda Sandy ställer till med där.
Soligt och fint idag. Igår regnade en del men inget extremt. Det sägs att 20000 hushåll saknar el i förorterna men inget vi har drabbats av.
Kollektivtrafiken stängdes av vid 14 tiden igår men är igång idag sen kl 9.30.
Flygplatsen är i drift, det verkar som en del nordamerikanska flygningar har ställts in idag men kan komma igång på eftermiddag.
Det är värre i New York där alla tre flygplatser väntas vara stängda tills onsdag eftermiddag.
 
Toppen