Senaste nytt

Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare?

Kiev

Medlem
Man bør vurdere leiebil. Tog vil vanligvis bli kraftig forsinket og vanskelig under slike aksjoner, og sikkerheten er også uljent. Mye større fleksibilitet ved å kjøre selv, evt sammen med andre rammede.
OBS: av erfaring går de store som AVIS, HERTZ osv tom for biler fort...
 

Dr. Miles

Expert
Att ladda ner DB Navigator (ca 9 MB som installation package i Android) i din mobil kan vara bra investering.
Du kan både söka tåg och boka biljett med appen.
 

Agö

Medlem
Man bør vurdere leiebil. Tog vil vanligvis bli kraftig forsinket og vanskelig under slike aksjoner, og sikkerheten er også uljent. Mye større fleksibilitet ved å kjøre selv, evt sammen med andre rammede.
OBS: av erfaring går de store som AVIS, HERTZ osv tom for biler fort...
Håller helt med.
 

demgard

Medlem
Finns lite mer info på Air-Canadas hemsida: Daily travel outlook - aircanada.com

EDIT: blev lite fel i klippa klistra av ngn anledning

Kort utdrag från sidan:
Air Canada has revised its ticketing policy for customers booked on affected flights to facilitate changes to bookings. Those customers wishing to make alternate travel arrangements can do so without penalty, space permitting, using our online rebooking tool: check your alternate travel options currently available; re-book yourself and check in before arriving at the airport.

Prior to leaving for the airport, please check your Flight Status, or call Air Canada's automated flight information system at 1-888-422-7533.

Alternatively, you can contact Air Canada Reservations toll free in Canada and the U.S. at 888-247-2262; TTY: 1-800-361-8071 or Air Canada Reservations worldwide. Due to increased call centre volume, wait times may be longer than usual.

Air Canada Vacations Customers must contact Air Canada Vacations directly for rebooking or for travel alternatives at 1-800-296-3408.


Har du tillgång till en fast telefon i Belgien kan du prova nummer: 0800-70422, men det ska inte fungera från mobiler enl. hemsidan.

Kan inte länka till "online rebooking tool" då det är javascript från sidan länkad högst upp.
 
Last edited:

olo

Medlem
Jag har nu pratat med Air Canada, som inte vill hjälpa mig då det är en biljett på 117-stock. De hänvisar mig till SAS.

SAS vill bara boka om mig till lediga awardplatser som är obefintliga.

Limbo. Vad gör jag nu?

Är att ta sig till Frankfurt bästa lösningen och där försöka boka om oss?

Någon som kan se på möjlighet därifrån? Är Düsseldorf, Paris eller Amsterdam bättre?
 

agehall

Medlem
Det är nog tyvärr korrekt att du måste prata med SAS om en 117-biljett i det här läget.

Jag tycker att SAS borde kunna kontakta AC och få fram nya bonusplatser så att ni kan bli ombokade. Frågan är om SAS är medvetna om vad som skett i BRU..?
 

WTP

Medlem
Jag har nu pratat med Air Canada, som inte vill hjälpa mig då det är en biljett på 117-stock. De hänvisar mig till SAS.

SAS vill bara boka om mig till lediga awardplatser som är obefintliga.

Limbo. Vad gör jag nu?

Är att ta sig till Frankfurt bästa lösningen och där försöka boka om oss?

Någon som kan se på möjlighet därifrån? Är Düsseldorf, Paris eller Amsterdam bättre?
Har du testat ringa till Amex - hör vad de säger.
 

agehall

Medlem
Har du testat ringa till Amex - hör vad de säger.
Amex kommer inte att säga någonting - de är inte part i målet annat än möjligen som försäkringsgivare. Tyvärr är jag rätt säker på att de friskriver sig från terrorhandlingar, så att ringa dem är nog bortkastad tid/pengar.

Edit: Kollade upp AmEx Elite's försäkring och de friskriver sig från terrordåd där tyvärr.
 
Toppen