Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av olo, 22 Mars 2016.

1. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Bryssel är det minst sagt kaos. Explosion på Bryssels flygplats Zavantem | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
    Fruktansvärt det son har hänt!

Själv har jag fastnat mitt i eländet. Jag är nu på Liege. Planen var att ta Air Canada till Montreal och sedan Air China till Havana. Allt bokat i Business på 117-stock med Eurobonuspoäng via Tallin.

Vad gör jag nu?

Vem kan/bör jag kontakta? Brussels, Air Canada eller SAS?

På Liege finns ingen tranfserdisk eller personal. De kommer att dela ut väskorna så fort flygplatsen har kapacitet för att kunna ta emot oss.

Edit: Uppdaterat flygplats info.

Last edited: 22 Mars 2016
  2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Canada, om det är ditt nästa segment.

3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan tilläggas att skatterna är betalda med Amex Elite. Vad har jag för hjälp att hämta där?

4. När du säger Blangac, är det Blagnac flygplats = Toulouse flygplats där Airbus fabriken finns bredvid?

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag utgick från franskan ombord, jag är visst på Liege - ser jag när jag har kommit av planet och in i terminalen.

6. Om du är i Liege, kan det vara bra idé att ta dig till Düsseldorf då har du större möjlighet att flyga vidare till Havana.
    Att ta sig till Bryssel hjälper knappt i den här situationen.

7. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frankfurt ligger 2h 16 min med ICE tåg från Liege. Kanske kan få Air Canada att routa dig vidare därifrån?

Dr. Miles gillar detta.
  8. Är i Bryssel, känns som det är läge att ta tåg till Tyskland istället för att fundera på när flygplatsen börjar funka igen...

9. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SkyNews säger att flygplats blir avstängd minst tills imorgon bitti kl. 6.00 så ja det är läge att ta tåg vidare!

NyfikenGrau gillar detta.
  10. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har ett fungerade nummer till Air Canada?
    Det känns som att ta sig till Tyskland är bästa idén.

NyfikenGrau gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!