Fast i AMS, vad gäller

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av JanneB, 29 November 2015.

1. JanneB

JanneB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast i AMS efter försening från TXL pga värder. Biljetten är TXL-AMS-LPI. Förslaget är att flyga hem mig med den sena flighten imorgon. Antar att den tidigare flighten är full. Vad har jag rätt till? Kan man kräva routing via CPH?

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde du i princip kunna kräva eftersom de skall ta dig hem så fort som möjligt. Men jag tror du får svårt att övertyga dem och dessutom kan stormen ha satt sina spår även på andra flyg. Kanske "njuta" en dag av Amsterdam?

3. Nästa flight från CPH till LPI går ikväll kl 22.50...så skulle begära att få flyga till ARN och ta tåget istället.

Alf gillar detta.
  4. JanneB

JanneB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kom tillslut till samma insikt som ni, men flyg till ARN plus tåg skulle inte ha räddat min arbetsdag så jag gick på ombokningen till kvällens KLM-flygning. Den första turen var fullbokad. Efter tre timmar i kö till KLMs customer service gav jag upp och bokade eget hotell i centrum. Givetvis bokade jag non refundable på fel datum i all hast så när jag tillslut kom i säng framåt 04 i natt var humöret lite stukat. Nåväl, det är världsligt. Det blev en långhelg helt enkelt :p

Last edited: 30 November 2015
    Mr.A gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!