Senaste nytt

Farväl till Eivind Viking och PrivatAir

Agö

Medlem
Nu har HB-JJA, Eivind Viking, gjort sitt för SAS och samarbetet med PrivatAir är avslutat.

I klassisk SAS-anda tjänstgjorde Eivind på hela tre rutter för SAS. Stavanger-Houston, Köpenhamn-New York Newark och Köpenhamn-Boston. Därtill hann kärran med en sväng till Antarktis, i den här tråden spottades Eiving i Kapstaden.

SAS till Kapstaden | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Lägg därtill två olika säteskonfigurationer, från start 44 säten i affärsklass, därefter 20 säten affärsklass och 66 i ekonomiklass.

Det blev exakt tre år för flyget i SAS tjänst. Det blev inte riktigt som man tänkt sig men det var en väldigt trevlig bekantskap i flottan. Själv hade jag förmånen att flyga den T&R Houston i juli 2015.

HB-JJA.jpg


SAS tog afsked med Eivind Viking - CHECK-IN.dk

Invigning av SAS nya oljelinje, all-business class Stavanger-Houston - BusinessClass.se
 

palmen

Moderator
Kan bara hålla med om besättningen som var topp 3 alla kategorier som jag haft ombord på ett flygplan.
Lite kul att ha åkt en 737-700 över Atlanten och hade en sista resa planerad med den, det ändrades ju dock nu när SAS fasade ut planet redan i augusti istället för i oktober.
 

apknug

Medlem
Intressant att det allmänna intrycket från private air är att besättningen är det bästa på denna outsourcade SAS tjänst.

SAS Carlzon måste vrida sig i sin skinnfåtölj, vad hände med moment of Truth.....?
 

palmen

Moderator
Intressant att det allmänna intrycket från private air är att besättningen är det bästa på denna outsourcade SAS tjänst.

SAS Carlzon måste vrida sig i sin skinnfåtölj, vad hände med moment of Truth.....?
Är väl lite så när man har inhyrd personal som vill göra sitt bästa för att inte bli ersatt, till skillnad på en fast anställd som typ inte går att sparka i Sverige. Det var i alla fall en grymt bra upplevelse där service var A och O och utfördes mer eller mindre perfekt.
 

andersl

Medlem
Kan bara hålla med, åkte CPH - BOS i business i juni med fru och dotter (infant då) och har aldrig varit i närheten av en så bra och service minded besättning på en "vanlig" SAS flight. Enstaka personer kan vara det, men har aldrig upplevt att en hel SAS crew varit så bra.
 

011430121

Medlem
Hade denna maskin under dessa 3 år något längre teknik stopp?
Åke denna maskin bara en gång Stavanger-Houston-Stavanger, var inbokad i början av oktober till Boston men nu blir det en A330-300
 

palmen

Moderator
Hade denna maskin under dessa 3 år något längre teknik stopp?
Åke denna maskin bara en gång Stavanger-Houston-Stavanger, var inbokad i början av oktober till Boston men nu blir det en A330-300
Den var ju borta några månader när man bytte kabinen, kan tänka mig att man gjorde tekniskt underhåll i samband med det.
Utöver det kan jag inte minnas att det varit några större problem mer än kanske någon enstaka inställd avgång som rapporterats här
 

olo

Medlem
Hade denna maskin under dessa 3 år något längre teknik stopp?
Åke denna maskin bara en gång Stavanger-Houston-Stavanger, var inbokad i början av oktober till Boston men nu blir det en A330-300
Hade den inte det i samband med att den var på sydpolen, då den Lufthansa inredda kärran var vikarie?
 
Toppen