Senaste nytt

Farnborough Air Show 2014: 14-20 juli 2014

Fler bilder

Skärmavbild 2013-07-30 kl. 20.13.12.jpg Skärmavbild 2013-07-30 kl. 20.12.56.jpg
 

Palazzi

Medlem
Hmm, faktiskt billigare än jag trott. Betydligt billigare än de konventionella jet charter-bolagen som finns verksamma i t.e.x Schweiz
 
Jag har fått offert på en Cessna Citation Sovereign med åtta platser. Planet är från 2008.

Flygtiden är strax under två timmar från Bromma. Priset är cirka 85.000kr totalt eller strax under 11.000kr per person t/r. Vore väl lite najs att köra fly-in till Farnborough? Jag bokar en stol :)

Citation Sovereign

Visa bifogad bild 17719

Allians? Poäng? Stop-overs? Berätta mer!!! ;)

Skämt åsido, vad ingår? Mat, dryck? Har aldrig varit i närheten av en sån flygning, därav mina funderingar. :)
 
Skämt åsido, vad ingår? Mat, dryck? Har aldrig varit i närheten av en sån flygning, därav mina funderingar. :)

Det är bara flygplanet, piloter och flygplatsavgifter - ingen värdinna eller mat/dryck. Men det är väl inte så svårt att ordna fram lite catering och Krüg ;)

Kika på Lufthansas Private Jet också, där kan man tjäna fina M&M-poäng på resan...

Ja, men väldigt mycket dyrare. Sist jag kollade var det cirka €15.000 för att flyga motsvarande halva denna sträckan.
Mer info här: Lufthansa Private Jet
 

agehall

Medlem
Även om det är lockande att flyga PJ så blir det lite väl med 11k för att att bara transportera sig, utan poäng. Jag siktar nog på att ta bussen (dvs BA) till LHR.
 

Dr. Miles

Expert
Även om det är lockande att flyga PJ så blir det lite väl med 11k för att att bara transportera sig, utan poäng. Jag siktar nog på att ta bussen (dvs BA) till LHR.

Det är "charter", det självklart ingår ingenting ombord. ;)
Jag skulle nog välja British Airways flygning före charter.
 
Toppen