Senaste nytt

[Fare Gone] Error fare från Oslo

agehall

Medlem
Nu återstår att se om BA gör något om man skippar sista benet vilket jag tror de flesta gör och hoppar av i LHR.

Det har sagts på FT att de kommer att hålla stenkoll på detta. Om det är sant eller inte vet jag inte, men jag skulle inte chansa... Om BA låter folk flyga på dessa så skulle det inte förvåna mig om de ser till att man faktiskt flyger tillbaka till Oslo också.
 

Henrik_B

Medlem
Nu återstår att se om BA gör något om man skippar sista benet vilket jag tror de flesta gör och hoppar av i LHR.
Det finns ett case där BA nyligen krävde mellansillnaden av två tyska passagerare som hoppade av på LHR under en resa till DUB. Ingenting har dock hänt sedan dess. Det blir antagligen för komplicerat för BA att processa kring detta. De bär ju bevisbördan, passagerarna kan ju faktiskt ha missat anslutningen. Tror inte BA vill gå i tysk rätt kring en dådan småsak och riskera att passagerarna "grinar ut" i media.

Jag kommer också att hoppa. I värsta fall får ni se mig grina ut i Aftonblaskan!
 
Det har sagts på FT att de kommer att hålla stenkoll på detta. Om det är sant eller inte vet jag inte, men jag skulle inte chansa... Om BA låter folk flyga på dessa så skulle det inte förvåna mig om de ser till att man faktiskt flyger tillbaka till Oslo också.

Jag kommer flyga alla flighter som är bokade, problemet är att om jag skall boka flex rate på hotell i NY 15-18 oktober landar hotellet på 4000 SEK per natt.... inte riktigt sugen att betala det när jag kan få de för 6300SEK non flex och samtidigt en svit 2 av nätterna :)

Jag menar better safe than sorry, boka flex tills man är säker,.

Jo men man är ju säker först när dörren stängs som @agehall skriver... då är de försent att boka något annat än flex på hotellet ;)

Flyg till Oslo är inget problem, de kan jag boka fram till 1 vecka innan o ha samma pris då de är SAS ungdom jag bokar, dom har någorlunda samma pris fram till 7 dagar innan avgång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen