Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

jerixon

Medlem
Nej ingen höjdare som sagt att boka dyra ej avbokningsbara saker till den här typen av deals.
Har ett avbokningsbart hotellrum på poäng på plats och inget annat planerat.... det får gå lite som det går helt enkelt.
Inte bokat några anslutningar till Oslo heller som det ser ut idag.
Lockar inte sådär jättemycket att köra turen i Ekonomi om de nedgraderar mig.

Tyvärr säger resor nu ingenting om hur det kommer att se ut framöver. Det kan ju mycket väl vara så att det tar 3 månader av fulla C-kabiner för dem att upptäcka att det ens var ett problem.

Med andra ord, det är alltid en kalkylerad risk att boka sådana här fares och ska man boka icke-avbokningsbara saker i anslutning till sådana här fares så vill det till att man har försäkringar som täcker upp om det blir avbokning med kort varsel.
 

Elias

Medlem
Nej ingen höjdare som sagt att boka dyra ej avbokningsbara saker till den här typen av deals.
Har ett avbokningsbart hotellrum på poäng på plats och inget annat planerat.... det får gå lite som det går helt enkelt.
Inte bokat några anslutningar till Oslo heller som det ser ut idag.
Lockar inte sådär jättemycket att köra turen i Ekonomi om de nedgraderar mig.

Radisson eller Hilton? :)
Kan verkligen rekommendera Radisson Le Vendome för 38000 poäng/natt!
 

jerixon

Medlem
En fråga bara då jag fick reda på att jag måste vara i Bryssel vid lunchtid Måndag 29e maj är följande:
Om jag går av flighten i Stockholm, får jag då miles för Kapstaden-Addis Ebba- Stockholm?
Finns nämligen inga bra connections från oslo som tar mig till Bryssel i tid.
Vågar inte chansa på ankomst 8.45 och avfärd 9.20 med KLM :/
 

Thornado

Medlem
Ja.
Ja, 75% av biljettpriset är det väl enligt EC 261/2004.
Ja, gjorts förr om jag kommer ihåg rätt, antingen 75% och Economy eller avboka helt och pengar tillbaka.
Okänt hur tätt inpå avresa, någon annan kanske vet.

Jag bokade när det fanns en liknande error fare med dem (i stort sett samma deal, men avresa från BRU istället för OSL) i början av 2016.
Jag tycker att de hanterade det väldigt bra - jag blev kontaktad via mail redan två dagar efter att jag hade bokat och fick erbjudandet att antingen få pengarna återbetalade eller att bli nedgraderad och få tillbaka 75% av kostnaden (vilket hade gjort det till en väldigt billig resa, men nu valde jag att boka av). Hade givetvis helst sett att jag fått åka som jag bokade, men när det nu inte gick så tycker jag att det gick väldigt smidigt och helt utan krångel.
Det är ju dock som påpekat ingen garanti att historiskt data menar att exakt samma sak händer denna gång.

En fråga bara då jag fick reda på att jag måste vara i Bryssel vid lunchtid Måndag 29e maj är följande:
Om jag går av flighten i Stockholm, får jag då miles för Kapstaden-Addis Ebba- Stockholm?
Finns nämligen inga bra connections från oslo som tar mig till Bryssel i tid.
Vågar inte chansa på ankomst 8.45 och avfärd 9.20 med KLM :/

Just när man åker på error fares så ska man väl vara lite försiktig med att hoppa av sista benet? Finns väl alltid en liten risk att flygbolaget då väljer att räkna om biljettpriset utifrån den sträcka man åkt och kräva en på mellanskillnaden i efterhand. Om jag inte minns helt fel så var det väl BA som jagade folk (vilket drabbade Propeller Travel) när de klivit av i London på en error fare med start i Oslo.
 

ZZZebra

Medlem
Jag är inte ens säker på att de släpper av dig i Stockholm. De som är bokade till Oslo sitter väl kvar ombord?

Enligt Trip Reports som finns på andra forum så sitter man kvar ombord på Arlanda (gäller OSL-ARN-ADD). Vet dock inte om det innebar att man kan sitta kvar eller om man måste sitta kvar. Men troligtvis så vill de behålla passagerarna ombord...
 

Brandten

Medlem
Enligt Trip Reports som finns på andra forum så sitter man kvar ombord på Arlanda (gäller OSL-ARN-ADD). Vet dock inte om det innebar att man kan sitta kvar eller om man måste sitta kvar. Men troligtvis så vill de behålla passagerarna ombord...
Tjejen i incheck i Stockholm sa att man måste det. Personalen i Oslo sa att alla måste av och visa pass i Stockholm... Vilket inte hände då vi var några stycken som gick av bara. Så jag litar mer på Arlandapersonalen.

Har du länk till reserapport? Hade varit kul att läsa vad andra rapporterat då rutten är så pass ny.
 
Toppen