Senaste nytt

[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK

Hittar endast för 324 000 Baht överallt....

Verkar som att allt har gått åt, prövade dom datumen som nämts här i tråden senaste 14 timmarna och de dyker upp exakt samma summa: 324 225 Baht
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hittar endast för 324 000 Baht överallt....

Verkar som att allt har gått åt, prövade dom datumen som nämts här i tråden senaste 14 timmarna och de dyker upp exakt samma summa: 324 225 Baht

Ja, nu är det för sent. De har fixat routingreglerna. Dvs du får flyga endast Bangkok-Hanoi T/R, inte via Doha.

Screenshot20130912_2.png
 

Dr. Miles

Expert
Jag tar den gärna annars! Om de är så att du inte kan åka, gick de att namnändra då?
Tyvärr, Qatar Airways tillåter inte namnändring efter bokningen är biljetterad.

Screenshot20130912_3.png
Qatar Airways skrev:
Please make sure that you enter the name of all passengers as shown on passports This will avoid problems at Check-in or Immigration.
Name changes are not permitted once the booking has been finalised.
 

Friskytten

Medlem
Ja, nu är det för sent. De har fixat routingreglerna.
Antar att det inte var helt oväntat, annars var det ändå som vi tidigare konstaterat sista bokningsdag i morgon.

Erfarenhetsmässigt, redan bokade, betalade och utställda biljetter som dessa - vad är oddsen att de cancelleras? (Är det ens möjligt?)

Någon som vet om QR i så fall har några ersättningsskyldigheter om man bokat på sig non-refundable hotell/anslutningsresor?
 
Last edited:
Jag börjar fundera om inte QR kommer göra så att man tvingar av folk på den tekniska mellanlandningen.
Dvs på hemvägen blir det HAN-BKK istället för HAN-BKK-DOH-BKK.
 

Dr. Miles

Expert
Antar att det inte var helt oväntat, annars var det ändå som vi tidigare konstaterat sista bokningsdag i morgon.

Erfarenhetsmässigt, redan bokade, betalade och utställda biljetter som dessa - vad är oddsen att de cancelleras? (Är det ens möjligt?)

Någon som vet om QR i så fall har några ersättningsskyldigheter om man bokat på sig non-refundable hotell/anslutningsresor?

Svaret skrev jag i en annan tråd.
http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/13206-diskussion-om-mistake-fares-6.html#post173677
 

Friskytten

Medlem
Jag börjar fundera om inte QR kommer göra så att man tvingar av folk på den tekniska mellanlandningen.
Dvs på hemvägen blir det HAN-BKK istället för HAN-BKK-DOH-BKK.
Om inte annat har QR fått ett tips på åtgärd nu :rolleyes: Lite kreativ damage control av dem i så fall...
Men då borde re-routingen komma resenären tillkänna i förväg? Känns lite sent att droppa en sån sak vid gaten.

Vi får väl se hur det går för de som reser på denna fare i oktober...
 
Toppen