Senaste nytt

Fantastisk mat ombord på Austrian - "gastronomy entertainment by do&co"

GOTATH

Medlem
Wow! Kanske får bli Austrian på nästa resa, om de bara kunde börja flyga till Göteborg igen...
 
Summa summarum den bästa måltidsupplevelsen jag har haft ombord på ett flygplan. do&co leverar verkligen och jag tror att det är så enkelt att det beror på att dom gör det noggrant och sticker ut från andra. Jag har 15 år i måltidsbranschen med en fil kand i mat- och måltidskunsksp så väldigt kritisk annars. SAS Business, som jag testade i påskas, åker ner på en andraplats.
Jag kanske missar något men lufttorkad skinka+vanlig kokt/rökt med lite gurka och hummus/vitlöksyogurt (eller vad det var), ärtsoppa och kokt kött i sås (var var gönsakerna om det nu var gulash?) med lite spätzle = "Fantastisk mat ombord på Austrian"????

Lite osäker på referensaramarna här ;) men vad var det som var så fantastiskt med maten?
 
Jag kanske missar något men lufttorkad skinka+vanlig kokt/rökt med lite gurka och hummus/vitlöksyogurt (eller vad det var), ärtsoppa och kokt kött i sås (var var gönsakerna om det nu var gulash?) med lite spätzle = "Fantastisk mat ombord på Austrian"????

Lite osäker på referensaramarna här ;) men vad var det som var så fantastiskt med maten?
Det var helhetsupplevelsen, smakerna och servicen (svårt att visa på bild). Sen var detta just det jag valde ur menyn och från vagnen, fanns ju flera alternativ. Sen vet jag inget mer bolag som kör förrätt+soppa+varmrätt+ost+dessert=fem serveringar plus kaffemeny. Inget på bricka och förrätt+dessert från vagn. Dessutom en särskild CC iklädd kockkläder som gör övriga uppläggningar (det har SAS med). 2 olika mousserande, 4 vita och 3 röda viner och ett dessertvin att välja på. Andra bolag jag har testat i år har oftast 2 röda och 2 vita och sen kanske port.

Men visst hade jag velat ha en winerschnitzel! :)

Edit: hade en amerikanska i sätet framför som jag babblade med en del under resan. Hon valde annat än mig och var helt lyrisk över maten. Hon hade åkt LH på ditvägen.
 
Last edited:
Det var helhetsupplevelsen, smakerna och servicen (svårt att visa på bild). Sen var detta just det jag valde ur menyn och från vagnen, fanns ju flera alternativ. Sen vet jag inget mer bolag som kör förrätt+soppa+varmrätt+ost+dessert=fem serveringar plus kaffemeny. Inget på bricka och förrätt+dessert från vagn. Dessutom en särskild CC iklädd kockkläder som gör övriga uppläggningar (det har SAS med). 2 olika mousserande, 4 vita och 3 röda viner och ett dessertvin att välja på. Andra bolag jag har testat i år har oftast 2 röda och 2 vita och sen kanske port.

Men visst hade jag velat ha en winerschnitzel! :)

Edit: hade en amerikanska i sätet framför som jag babblade med en del under resan. Hon valde annat än mig och var helt lyrisk över maten. Hon hade åkt LH på ditvägen.
Ok, jag hoppades bara på lite mer detaljer, som att skinkan var iberico eller en bra slega, eller att de spillt i lite mousserande i ärtsoppan, kryddningen på gulashen eller konsistensen på spätzle (vilket brukar vara riktigt tråkig på flyg) etc. men det kanske är lite väl nördigt :D
 
Ok, jag hoppades bara på lite mer detaljer, som att skinkan var iberico eller en bra slega, eller att de spillt i lite mousserande i ärtsoppan, kryddningen på gulashen eller konsistensen på spätzle (vilket brukar vara riktigt tråkig på flyg) etc. men det kanske är lite väl nördigt :D
Haha, sant men vi tar dom nördigheterna i nått matforum istället :)
 

Lauda 777

Medlem
Verkar som Do & Co's cateringresa startade 1987 med Lauda Air. Gjorde en flygning med dom i andra halvan av nittiotalet i ekonomi när deras 777:a var flångny (OE-LPA som nu flyger för Austrian), dom hade en flight som gick VIE-MUC-MIA, jag flög MUC-MIA. Kommer starkt ihåg ombordmaten som helt fantastisk redan då, längst bak i planet! Dom trekantiga tallrikarna var med redan på den tiden. Såg ut ungefär så här: http://www.airlinemeals.net/images/airlinemeals/2008/05/laudaair045.jpg

Flög i våras med Austrian VIE-ARN i business, underbar liten maträtt! Efterrätten var sagolik... se bild!
 

Attachments

  • IMG_20160307_133551.jpg
    IMG_20160307_133551.jpg
    70 KB · Visningar: 178
Toppen