agehall
Medlem
Kan man sjöfrakta från Everett?
Kan inte tänka mig det. I teorin bör det väl gå, men i praktiken tror jag det blir svårt att få en 787 från fabriken till en hamn.
Kan man sjöfrakta från Everett?
Indien är ett av få länder där Boeing B747 används på inrikesflyg.Härligt Air India ersätter vissa rutter med bl a 747. Istället för 787..
WSJ skrev:The NTSB’s Ms. Hersman said her agency will issue a report on the 787 battery issue and its findings about the certification process within 30 days.
.
.
.
Boeing is working on ways to redesign the 787′s lithium-ion batteries to reduce the risk of overheating and fire. Among the possible changes are increasing the distance between the cells of the battery. ms. Hersman in her comments today said NTSB investigators are looking at the design of the batteries used on the planes, and the “physical separation of the cells.”
Jag ska återkomma med källa men självklart är det inte officiellt bekräftat av Boeing eller FAA.Har du någon källa på det du skriver ovan? Jag läser dagligen dem senaste nyheterna om 787:an på diverse olika sajter och har inte läst något om att FAA skulle tillåta kommersiell trafik med 787:an inom snar framtid med modifierade batterier.
.
När det gäller a380:in så blev den aldrig groundad av varken FAA eller EASA. LH fortsatte till och med att flyga med sina 380r efter incidenten med a380:in från QF. Det var endast SQ och QF som groundade sina a380r om jag minns rätt
Att bara ta fram rapporten kommer att ta upp till 30 dagar. Sedan Boeing/batteritillverkare måste åtgärda felet.
Det känns inte som att Boeing kommer att kunna lösa problemet speciellt fort.
NTSB Questions Boeing 787 Battery Safety Assumptions - Corporate Intelligence - WSJ
Det är tveksamt om FAA godtkänner en "temporär" lösning, jag tror myndigheten vill se en slutgiltig lösning presenterad från tillverkaren..
Självklart måste den nya batteri lösningen sedan genomgå ett fullständigt testprogram innan den kan slutligen certifieras för att bedömas vara säker.
Det finns ingen värre mardröm för flygbesättningen än brand ombord i luften.
Boeing ska vara extremt glada för att JAL branden inträffade över land och inte mitt över Stilla Havet.
Ett totalhaveri av kärran med 100-tals offer orsakat av brand från batteriet hade kunnat bli slutet för Boeing som civil flygtillverkare.
Ett totalhaveri av kärran med 100-tals offer orsakat av brand från batteriet hade kunnat bli slutet för Boeing som civil flygtillverkare.