Senaste nytt

Förvirring ang. ålder på barn vid bokning på tex. Mrjet, Expedia mfl

Pho

Medlem
Om det är tydligt på hotellets sidor att de inte tillåter 4 personer i rummet, så skulle jag aldrig chansa även om MrJet påstår att det skall vara ok...
 

A380*G

Medlem
Oavsett vad så kontaktar jag alltid hotellet med frågor och/eller önskemål, vanligtvis via mail så man har det skriftligt vid check in om det skull behövas.
 

segra

Medlem
Fick svar från hotellet nu. Det enda rummet de har som husar mer än 2 vuxna är president sviten. Så Mrjet´s priser var fel. Men det roliga var att enl. mrjet så hade det löst sig om jag bokat?!?!?! Lite problem hade jag fått men enl dem så hade det löst sig. Hur som helst, jag letar vidare. På ngt sätt så lär det bli Dubai på höstlovet.

Tack för synpunkterna.

/J
 

nota bene

Medlem
Jag har råkat ut för något liknande då jag var yngre på semester med familjen. Tror att jag var 14, och skulle sova i en extrasäng för barn i rummet som var bokat. I detta fall löste det sig eftersom de aldrig tog pass eller personuppgifter på barnet, och därmed inte visste om det var äldre än 12 år eller inte.

I ett fall som detta är det bäst att kolla med hotellet för att undvika problem - lita inte på bokningssajterna. Det händer att allt möjligt är direkt fel vad gäller facilities, Twin rooms vs double rooms etc.
 
Toppen