Senaste nytt

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

HansO

Medlem
Man talar om att prioreterat bagage inte gäller på inrikes. Men som jag tyder det så kommer mat och dryck att ingå i dom dyraste biljetterna på inrikes. Fler som har samma uppfattning?
 

erhel

Medlem
Man talar om att prioreterat bagage inte gäller på inrikes. Men som jag tyder det så kommer mat och dryck att ingå i dom dyraste biljetterna på inrikes. Fler som har samma uppfattning?

Så ser det ut i tabellen och så har jag uppfattat det.
 

erhel

Medlem
Tydlig tabell vilket är trevligt. Men som har sagts saknas fortfarande en central bit, nämligen prissättningen. Men det kommer att klarna det också, men innan priserna kommer är det svårt att bedömma hur detta egentligen blir i realiteten för oss resenärer.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag uppdaterat mitt första inlägg och lagt upp information om bokningsklasser.

När jag har läst om bokningsklasser av SAS Go, tolkar jag SAS Go som dagens SAS Economy
 

Magino

Medlem
Angående loungern. För resor inom Europa står det att Plus ska ge Access to Lounges, men på sidan för intercontinentala resor står det New! Access to SAS Lounges. Betyder detta att om man reser i Plus har man tillgång till lounger i hela Europa och på Newark och Chicago? Till övriga loung haul destinationerna har man alltså inte loungetillgång när man ska tillbaka mot Skandinavien.
 

NotRyan

Medlem
Ja det låter troligt. Men bökigt eftersom många SAS-resenärer åker vidare på LH, och A på LH betyder ju något heeeelt annat ;)

Citerar SAS Salesinfo...

"A-class will give the customer a guaranteed seat in Business Class. A-class is always closed and has to be waitlisted. The flight will be confirmed by SAS within one working day, i.e. not SAT-SUN. A-class can be combined with all other SAS booking classes."

Alltså garanterad plats i Plus då fortsättningsvis, om dom inte gör om något...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Citerar SAS Salesinfo...

A-class will give the customer a guaranteed seat in Business Class. A-class is always closed and has to be waitlisted. The flight will be confirmed by SAS within one working day, i.e. not SAT-SUN. A-class can be combined with all other SAS booking classes.

Mvh
/NotRyan
Ja, men det är för gamla Business class på interkontinental flygning. Nya A klass användas endast inom Europa (och kanske inom Norden?).
 

NotRyan

Medlem
Ja, men det är för gamla Business class på interkontinental flygning. Nya A klass användas endast inom Europa (och kanske inom Norden?).

Skulle ju kunna användas på samma sätt om man vill prissätta högt om någon VIP absolut vill med en stängd flight...

Detta är dock endast snillets spekulation... :)

Mvh
/NotRyan
 
Toppen