Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 21 Maj 2013.

1. Det har varit lång diskussion om SAS nya koncept SAS Go & SAS Plus i olika trådar.
    Jag gör ett försökt att samla information om SAS Go & SAS Plus här.

SAS har uppdaterat webbsidan med tydlig information om vad som ingår i respektive produkt.

Produkt&Service:

SAS Go Plus - Nordic and Europe - SAS

SAS Go Plus - Intercontinental - SAS
    [​IMG]]

Bokningsklasser:

Inom Europa
    SAS Plus: C, J, Y, S, B, P, A
    SAS Go: E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, O​

Bokningsklass C kommer inom Europa marknadsföras som business class i bokningssystemen. Övriga bokningsklasser i SAS Plus kommer marknadsföras som Premium Economy.

Interkontinentalt
    SAS Business: C, D, Z
    SAS Plus: Y, S, B, P
    SAS Go: E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, O
    (ungefär som idag)​

Ändring av existerande bokningar i samband med introduktionen av nya servicekonceptet:

Inom Europa
    -Bokningsklasserna C, D, J, Z översätts till C​

Interkontinentalt
    -Bokningsklass J översätts till D
    -Bokningsklass A översätts till C

Ändringarna kommer göras från 1 juni fram till de nya koncepten tas i bruk.

Last edited: 22 Maj 2013
    JSQ, sickpants, simontemplar och 5 andra gillar detta.
  2. Det ser ut som SAS Plus (Economy Extra?) på interkontinental flygning ger 200% EuroBonus poäng istället för dagens 150% poäng.

1 person likes this.
  3. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och lounge tillgång.....gäller det månne bara i SAS egna lounger?

4. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att det ser bra ut, enkelt upplägg utan en massa konstigheter. Det ska bli intressant att få prova det och se hur det fungerar i praktiken. Om ombokningsbarheten gäller alla GO-biljetter och lounge och mat gäller alla PLUS-biljetter känns det som att det blir ett lyft på inrikes i alla fall.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag väntar fortfarande på prissättning.

3 personer gillar detta.
  6. Paby

Paby Medlem

Det är intressant om dom tar bort differentieringen i poängintjäning men behåller den i pris, för det får man väl förutsätta att dom kommer göra. Någon som förstår och kan förklara logiken?

7. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nyfiken på det här med ombokningsflexibiliteten som inte nämns. Kommer Go automatiskt betyda oflexiblet, och Plus automatiskt flexibelt? Eller kommer kanske båda att finnas i två utföranden?

Får man anta att Plus Interkontinentalt också blir i dagens Economy Extra-stolar då? Borde ju också stå med i matrisen kan man tycka.

8. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plus på Norden/Europa-flygningar kan bli ett bra alternativ för mig som är EBS. Frågan är då vad jag har för nytta att jaga guldstatus (förutom självaste poängen)? Ser ju absolut fast track & lounge som det jag skulle uppskatta mest med EBG. Men som redan skrivits i slutändan är det ju priset som avgör. Hur tror ni att det blir med economy extra bokningar som görs innan 1 juni men med avresa efter nya konceptet införts? Kommer de också automatiskt få 200% bonus, lounge & fast track?

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för detta AHO, blev mycket enklare att förstå de olika klasserna nu.

Edit: Dr. Miles menade jag såklart :D

Last edited: 22 Maj 2013
  10. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet vi någonting om award booking classes till SAS PLUS? Blir det 'I' som *A Business class?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!